L’informe “L’impacte de la crisi en els sectors de FES-UGT” també ha analitzat l’efecte en la Premsa. En total i segons les seves dades els ingressos d’explotació han caigut un 33% i els de publicitat un 46%. Això ha generat que es perdessin 544 empreses editores pel camí i 24.100 llocs de treball.
Els diaris de pagament espanyols van obtenir un benefici total conjunt després d’impostos de 28,1 milions d’euros el 2011, un 91,3% menys que el registrat el 2007, any en que va registrar uns ingressos rècords i a partir del qual va començar a acusar els efectes de la crisi econòmica amb la caiguda de la inversió publicitària, principal font de finançament del sector. De la caiguda general del 33% dels ingressos d’explotació, els ingressos per publicitat han caigut un 46,5% des de 2007 al 2011, mentre que els ingressos per venda d’exemplars ho han fet en un 20,3%.
Durant tot el període s’han aconseguit mantenir beneficis recorrent a fortes retallades de despeses operatives, entre ells, les de personal, que s’han reduït un 24% en aquest període, cosa que ha implicat importants retallades salarials així com la sortida del mercat de treball de més de 24.000 treballadors.
Les empreses editores també han seguit una tendència creixent fins al 2010, any en què es va assolir el màxim, per després reduir-se fins les 8.326 empreses actuals. Des del 2010, s’han tancat 544 empreses.
De Prnoticias / El Butlletí de l’ACPG