23/09/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

A Espanya es publiquen anualment 240 milions d’exemplars de revistes

Diu l’Associació d’Editors de Revistes espanyoles (ARI) que les revistes són un mon de color; el que és cert és que, segons un estudi d’aquesta entitat, a l’Estat espanyol es publiquen anualment 240 milions d’exemplars de revistes, és a dir, cada mes 18 milions d’espanyols llegeixen revistes publicades dins el territori estatal. Segons el mateix estudi, cada lector llegeix un promig de 14 exemplars/any; cada revista te una difusió mitjana de 71.000 exemplars i el 90 per cent són de pagament (amb un 62,4% de setmanals i un 31% de mensuals). En el món digital, cada mes hi ha 65 milions d’usuaris únics de revistes online.

Pel que diu l’estudi, les revistes tenen un enorme poder d’atracció: el 90% no fa altra cosa quan les llegeix; es dediquen 67 minuts de lectura promig per exemplar. La immensa majoria de lectors de revistes “gaudeixen de la vida”, segons l’estudi, Així, els seus lectors són curiosos, actius i interessats per l’art, la cultura, la tecnologia i esdeveniments nacionals, estatals i internacionals.

Els lectors de revistes es preocupen pel seu aspecte personal. Es caracteritzen per ser persones vitalistes, que gaudeixen de la vida, surten de casa i proven tot el que és nou. L’estudi conclou que les revistes marquen tendències, configuren opinió i tenen una gran capacitat d’influència i prescripció.

Només a Catalunya, les revistes associades a l’APPEC, totes elles editades en català, superen els dos milions de lectors. Es poden visualitzar mitjançant iQuiosc.cat L’APPEC aglutina 120 publicacions escrites en llengua catalana de subscripció no gratuïta, amb diferents periodicitats i temàtiques. Perpo a Catalunya també s’editen capçaleres importants en espanyol, aquestes sota el paraigües de l’ARI

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...