Més intervencionisme de les administracions en els mitjans públics, menys pluralitat a la televisió privada amb l’arribada de la TDT i falta de transparència en les adjudicacions de publicitat institucional. Són alguns dels titulars que llança el balanç de sis anys del sector de mitjans a Espanya (2005-2011), recollit en l’apartat espanyol de l’informe Mapping Digital Media, elaborat per l’organització internacional Open Society Foundations (OFS). Sobre televisió, l’estudi assenyala que la implantació de la TDT ha estat un èxit tecnològic, però ha anat acompanyat d’una dubtosa viabilitat econòmica per a la majoria d’empreses que s’han implicat en el negoci.
“Han quedat dos grans grups (Mediaset i Atresmedia) i una miríada de petits operadors que dificílment sobreviuran o que cauran en mans estrangeres, mentre la classe mitjana d’operadors ha desaparegut”, ha assenyalat Carles Llorens, vicedegà de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (AB) i un dels coordinadors de l’estudi. Podeu llegir sencer aquest estudi en pdf: http://www.opensocietyfoundations.org/sites/default/files/mapping-digital-media-spain-esp-20131023.pdf
Per Open Society Foundations / El Butlletí de l’ACPG