04/10/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Actituds per pagar notícies en línia

Tot i que els consumidors estan cada cop més disposats a pagar els serveis en línia, les novetats es veuen menys valuoses que les aplicacions d’entreteniment com Netflix i Spotify, segons un nou informe preparat per l’Institut de Recerca de Periodisme de Reuters per a l’agència de recerca de mercats Kantar Media.

Amb els retorns de la publicitat de la publicació digital, que continuen defraudant, més editors intenten vendre subscripcions digitals individuals i esquemes de pertinença o persuadir als consumidors per donar diners. Però aquesta investigació suggereix que els consumidors poden estar més interessats en pagar experiències que agreguen diverses marques de notícies i perspectives que per a qualsevol marca. La qualitat del contingut, els avantatges de la marca i la conveniència també hauran de millorar notablement si els editors i els seus mitjans tenen èxit per carregar les notícies en línia. La investigació es basa en una sèrie de grups focals que es duen a terme a quatre països (Regne Unit, Estats Units, Finlàndia i Espanya) que exploren actituds per pagar notícies en línia i publicitat digital.

Molts consumidors diuen que estarien disposats a pagar notícies en línia, però la disponibilitat generalitzada de “notícies gratuïtes” a la majoria dels països significa que no tenen gaire incentiu per fer-ho avui. D’altra banda, quan la càrrega de notícies és més típica (per exemple, Finlàndia) i la quantitat de fonts és limitada, és més àmpliament acceptada.

Per Àmbit de Recerca i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...