Tot i que els consumidors estan cada cop més disposats a pagar els serveis en línia, les novetats es veuen menys valuoses que les aplicacions d’entreteniment com Netflix i Spotify, segons un nou informe preparat per l’Institut de Recerca de Periodisme de Reuters per a l’agència de recerca de mercats Kantar Media.
Amb els retorns de la publicitat de la publicació digital, que continuen defraudant, més editors intenten vendre subscripcions digitals individuals i esquemes de pertinença o persuadir als consumidors per donar diners. Però aquesta investigació suggereix que els consumidors poden estar més interessats en pagar experiències que agreguen diverses marques de notícies i perspectives que per a qualsevol marca. La qualitat del contingut, els avantatges de la marca i la conveniència també hauran de millorar notablement si els editors i els seus mitjans tenen èxit per carregar les notícies en línia. La investigació es basa en una sèrie de grups focals que es duen a terme a quatre països (Regne Unit, Estats Units, Finlàndia i Espanya) que exploren actituds per pagar notícies en línia i publicitat digital.
Molts consumidors diuen que estarien disposats a pagar notícies en línia, però la disponibilitat generalitzada de “notícies gratuïtes” a la majoria dels països significa que no tenen gaire incentiu per fer-ho avui. D’altra banda, quan la càrrega de notícies és més típica (per exemple, Finlàndia) i la quantitat de fonts és limitada, és més àmpliament acceptada.
Per Àmbit de Recerca i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC