28/05/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

AIMC Marcas revela que els espanyols passen gairebé quinze hores al dia a casa

AIMC Marcas és un estudi elaborat per l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC) des de 2003 i que basa els seus resultats en més de 10.000 entrevistes vàlides. L’estudi ofereix dades sobre els hàbits de vida i les actituds dels espanyols davant del consum, tant en general com davant determinades marques i productes.Tot i que contínuament escoltem a la gent dir que “sempre van d’un lloc a un altre”, la realitat és que els espanyols vam passar gairebé 15 hores al dia a casa (900 minuts), és a dir, un 62,3% del total de minuts diaris. Aquest percentatge, com és normal, augmenta durant els caps de setmana una mica més d’una hora -concretament 67 minuts més- el que suposa un 67,1% del nostre temps i descendeix de dilluns a divendres fins a un 60,8% a causa de les obligacions laborals que fan que passem més temps fora de casa.

El segon lloc l’ocupa el treball. Si bé per al total de la població, amb gent que treballa i que no, suposa una mitjana de 134 minuts, dues hores i quart, si tenim en compte un dia de treball mitjà d’un treballador la xifra augmenta a 7 hores i quart. Aquesta xifra s’incrementa fins a una mica més de set hores i mitja en el cas dels homes i descendint a sis hores i mitja per a les dones.

Durant els dies laborables el temps lliure que ens deixen la casa, els desplaçaments i el treball és molt reduït, ja que ocupen el 85% del nostre temps. Aquesta xifra es redueix notablement en el cas dels dies lliures dels treballadors ja que aquestes activitats ocupen només el 69,5% del seu temps. No obstant això s’observa com augmenta notablement el temps que vam passar a casa d’una altra persona, una mica més d’una hora de mitjana, i el temps que es passa en bars, restaurants, discoteques o al cinema que gairebé es duplica passant de 24 minuts de mitjana en un dia laboral a 41.

Les dades d’AIMC Marcas ens revelen algunes diferències entre homes i dones a l’hora d’invertir els minuts diaris. Les dones passen quinze hores i mitja diàries a casa enfront dels homes que solen estar-hi una hora menys. Si ens fixem en el temps invertit en el lloc de treball, els homes hi passen el 11,6% del seu temps total enfront del 7% de les dones, entre altres coses a causa del menor percentatge de dones que treballen pel que fa als homes.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...