AIMC Marcas és un estudi elaborat per l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC) des de 2003 i que basa els seus resultats en més de 10.000 entrevistes vàlides. L’estudi ofereix dades sobre els hàbits de vida i les actituds dels espanyols davant del consum, tant en general com davant determinades marques i productes.Tot i que contínuament escoltem a la gent dir que “sempre van d’un lloc a un altre”, la realitat és que els espanyols vam passar gairebé 15 hores al dia a casa (900 minuts), és a dir, un 62,3% del total de minuts diaris. Aquest percentatge, com és normal, augmenta durant els caps de setmana una mica més d’una hora -concretament 67 minuts més- el que suposa un 67,1% del nostre temps i descendeix de dilluns a divendres fins a un 60,8% a causa de les obligacions laborals que fan que passem més temps fora de casa.
El segon lloc l’ocupa el treball. Si bé per al total de la població, amb gent que treballa i que no, suposa una mitjana de 134 minuts, dues hores i quart, si tenim en compte un dia de treball mitjà d’un treballador la xifra augmenta a 7 hores i quart. Aquesta xifra s’incrementa fins a una mica més de set hores i mitja en el cas dels homes i descendint a sis hores i mitja per a les dones.
Durant els dies laborables el temps lliure que ens deixen la casa, els desplaçaments i el treball és molt reduït, ja que ocupen el 85% del nostre temps. Aquesta xifra es redueix notablement en el cas dels dies lliures dels treballadors ja que aquestes activitats ocupen només el 69,5% del seu temps. No obstant això s’observa com augmenta notablement el temps que vam passar a casa d’una altra persona, una mica més d’una hora de mitjana, i el temps que es passa en bars, restaurants, discoteques o al cinema que gairebé es duplica passant de 24 minuts de mitjana en un dia laboral a 41.
Les dades d’AIMC Marcas ens revelen algunes diferències entre homes i dones a l’hora d’invertir els minuts diaris. Les dones passen quinze hores i mitja diàries a casa enfront dels homes que solen estar-hi una hora menys. Si ens fixem en el temps invertit en el lloc de treball, els homes hi passen el 11,6% del seu temps total enfront del 7% de les dones, entre altres coses a causa del menor percentatge de dones que treballen pel que fa als homes.
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC