L’agència Evercom ha presentat Així serà la Comunicació a 2017, un document en el qual es recullen les tendències clau que protagonitzaran l’any en Comunicació B2B, Comunicació Financera, Comunicació de Consum, Comunicació Corporativa, Assumptes Públics i Estratègia Digital. En línies generals, continuarà la convergència amb les eines digitals i això, sumat als avenços tecnològics, farà que els continguts d’immersió tinguin més presència. Veurem un any en què tot es perfeccionarà, obtenint com a resultat CRMs més intel·ligents, noves estratègies per a un consumidor 4.0 i un canvi de tendència a nivell publicitari.
Tendències en Comunicació.- En Comunicació B2B assistirem a la democratització del Business Intelligence en màrqueting, és a dir, l’ús d’eines d’analítica avançada serà cada vegada més habitual entre els diferents departaments de les empreses. A més, s’incorporarà el concepte del “buyer persona” al món B2B i es tendirà a una difusió de continguts d’utilitat pràctica per al management i l’activitat professional. El videomarketing, utilitzat per explicar i comercialitzar productes o serveis, es convertirà en una eina habitual.
El gran protagonista d’aquest any serà el consumidor 4.0.- En Comunicació de Consum dels influencers seguiran tenint un paper important, encara que el gran protagonista d’aquest any serà el consumidor 4.0, que no només vol saber de les marques, sinó que necessita viure-les. Per aquest motiu serà imprescindible realitzar accions disruptives amb les que aconseguir una experiència gratificant i interactiva. A més, el big data en les estratègies de màrqueting ajudarà a millorar la seva anàlisi i eficàcia, el que suposarà experiències més adaptades a les necessitats del consumidor.
En Comunicació Financera, Evercom assenyala que serà l’any de la consolidació dels negocis Fintech i Insurtech. Qüestions com la política de preus i comissions al costat del tipus de supervisió seran claus per dotar de confiança als negocis. D’altra banda, les entitats financeres es trobaran amb el repte de millorar la seva reputació i posar fre a la fuga de clients desencantats. Per a això es buscarà més transparència en la relació amb el client i es tendirà a transmetre els valors i les bones pràctiques d’una banca responsable.
Els Afers Públics es veuran afectats per un nou escenari polític amb governs en minoria, on la presa de decisions es transfereix des de l’Executiu als grups parlamentaris. A més, el canvi generacional farà de la comunicació digital un element imprescindible, convertint les xarxes socials en una eina de coneixement d’opinions a la vegada que un mitjà d’interès per gestionar la influència.
Les marques seran més socials i responsables.- En Comunicació Corporativa les marques seran més socials, responsables i es preocuparan d’impulsar ecosistemes d’innovació i emprenedoria vinculats al seu negoci. El CEO evolucionarà cap a un gran actiu de reputació, fomentant la seva visibilitat de forma acurada, dosificada i estratègica, utilitzant les eines de personal branding per projectar la marca corporativa. Per la seva banda, el Dircom continuarà un any més la cursa digital i en ella la reputació, el branding o la gestió de crisi passaran a ser cada vegada més territori línia.
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC