Un minorista de Finlàndia i el diari més gran de país han col·laborat per llançar un missatge sobre la distància social. L’anunci només es pot llegir allunyant-nos gairebé dos metres, la distància recomanada per evitar contagis per coronavirus (en la il·lustració que acompanya aquest text és comprovar lleugerament).
Tot i que la tendència és cada vegada més cap al digital, sobretot en els temps que corren de coronavirus, el format print no només pot seguir sent efectiu a efectes de comunicació, sinó que també pot resultar tremendament creatiu. Segons Reason Why, ho ha demostrat l’agència TBWA/Hèlsinki al reunir dos dels seus clients: el minorista HOK-Elanto i el diari Helsingin Sanomat. Junts han creat un cridaner anunci de premsa per tal de transmetre un missatge relacionat amb el relaxament d’algunes restriccions després del bloqueig decretat arran de la COVID-19.
El diari més gran de país el va posar a portada el passat 8 de maig. El curiós és que l’anunci, en blanc i negre, sembla ser una taca il·legible en les distàncies curtes. No obstant això, tot canvia si el receptor s’allunya a uns sis peus de distància, l’equivalent a gairebé 2 metres. En aquest cas es pot llegir clarament: “Estigues fora de perill. Des de la distància”.