L’entitat Bankia ha llançat una eina gratuïta en línia perquè les pimes espanyoles puguin mesurar la seva competitivitat a Internet: el Índicex. A través de l’avaluació de fins a 100 paràmetres, repartits en vuit àrees, qualsevol usuari podrà obtenir una nota Índicex per a la pàgina web del seu negoci, una qualificació entre el 0 i el 10 que reflectirà els punts forts i febles de la seva estratègia digital. Així mateix, l’eina generarà un informe complet amb una anàlisi d’aspectes bàsics com l’estructura de la web, la navegació segura, el trànsit, els continguts, el posicionament o les xarxes socials.
“Des Bankia volem ser el motor del canvi de les nostres pimes, ajudar-los a adaptar-se a les necessitats del mercat”, va explicar dimecres el president de Bankia, José Ignacio Goirigolzarri. Un cop avaluada la web del comerç, autònom o pime, l’usuari podrà sol·licitar al banc finançament per millorar en els aspectes que consideri i també assessorament per optar a les subvencions per a la transformació digital que concedeix la Unió Europea.
Segons Goirigolzarri, només el 17% de les empreses espanyoles ven per Internet i només el 28% de les microempreses té web. Altres dels aspectes que Bankia Índicex estudia són l’daptació als dispositius mòbils, la presència a la web de contingut multimèdia, els mètodes de pagament, etc. Un cop fet una anàlisi bàsic inicial mitjançant la introducció de la ULR al web de Índicex, l’usuari té la possibilitat de registrar-se i demanar l’informe global sense cap cost. Bankia Índicex atorga una nota a a cada una de les vuit àrees analitzades i després, mitjançant un algoritme, calcula la nota final del web presentada -no totes les àrees tenen el mateix pes-. Així mateix, realitza una sèrie de recomanacions a l’usuari que, si així ho vol, pot sol·licitar llavors el seu Segell Índicex de certificació.
D’El Butlletí de l’associació AMIC