El Baròmetre de setembre elaborat pel Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS) ha llançat diferents conclusions relatives al sector dels mitjans de comunicació. Per exemple, la pregunta 18 d’aquest informe indica que gairebé el 40% dels enquestats reconeix llegir diaris tots o quasi tots els dies, això sí, incloent les edicions gratuïtes i digitals de les capçaleres.
El 20,4% reconeix llegir la premsa un o dos cops per setmana, el 7,8% alguna vegada al mes i el 1,6% alguna vegada al trimestre. El més preocupant és que el 14,9% diu no llegir diaris gairebé mai i el 15,5% mai. Això suposa que més del 30% dels espanyols assegura no llegir premsa pràcticament mai. Quant als suports, el paper es manté al capdavant amb el 60,5%. En el cas del format digital aquesta xifra se situa en el 31,8%, mentre que un 7,6% afirma llegir els dos suports per igual.
Les revistes, sense èxit entre els lectors segons el CIS
Pel que fa a les revistes (edicions gratuïtes i digitals incloses) només el 5,4% dels espanyols assegura llegir alguna d’elles tots o quasi tots els dies. El 16,9% ho fa un o dos cops per setmana i el 18,5% alguna vegada al mes. Si sumem els que no ho fan gairebé mai (29,2%) i els que mai (24,6%) vam descobrir que el 53,8% pràcticament no toca les revistes. De tota manera, les edicions en paper de les revistes (83,4%) també triomfen davant del format digital que només és utilitzat pel 11,2% dels enquestats.
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC