La CE ha aprovat un projecte de Reglament que prohibeix la publicitat indiscriminada. La Comissió Europea ha aprovat aquest dimarts un projecte d’actualització de la normativa de privacitat i comunicacions electròniques que afecta totes les pràctiques de màrqueting directe sense autorització prèvia del consumidor. l Reglament aprovat prohibeix trucades o enviament de missatges de text i correus electrònics a qualsevol client que no hagi donat el seu vistiplau prèviament.
Les empreses de màrqueting han de facilitar al receptor el número de telèfon de procedència o utilitzar un prefix especial que indiqui clarament el seu caràcter comercial. Una prohibició, que afecta els 28 països de la Unió Europea. En els casos de països que no l’apliquin totalment a totes les trucades, haurà d’oferir alternatives als consumidors com poder registrar-se en una llista de números als quals no molestar amb trucades de màrqueting.
La nova norma, podria entrar en vigor el maig de 2018 i perjudicarà la publicitat tan utilitzada a Europa per operadores i entitats financeres.
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC