06/12/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Cal esborrar fotos compromeses o equivocades a la xarxa

Els editors de premsa han de tenir molt present de fer esborrar fotos compromeses o equivocades de les xarxes socials penjades per tercers. Els usuaris de les xarxes socials saben que el que es publica a la xarxa queda emmagatzemat per sempre. Un 29% dels enquestats han respost que una foto compromesa pot arruïnar part de la reputació en línia de qualsevol persona i una foto equivocada i/o compromesa pot portar molts mals de cap a una publicació i a vegades de manera intencionada.

 Tot i que el mal ja estaria fet, es pot sol·licitar l’eliminació completa en les diferents xarxes socials.

 Facebook.- A més de demanar a la persona que ha penjat la foto que la retiri, pots denunciar el cas a Facebook seguint els passos següents: Enviar un correu electrònic a info@support.facebook.com, denunciar el contingut de la xarxa social en una pàgina habilitada per rebre reclamacions sobre la vulneració dels drets de privacitat, compartir l’experiència amb la comunitat d’ajuda de la plataforma i denunciar a la pàgina d’infraccions de les condicions de Facebook.

 Instagram.- Cada imatge té les photo options en què l’usuari pot decidir si les amaga de la imatge del seu perfil “Hyde from my profile”, si elimina l’etiqueta de la foto “Remove em from photo” o si denuncia com a contingut inadequat “Report Inappropiate “.

 Twitter.- La plataforma aconsella deixar de seguir l’usuari, bloquejar-lo i buscar suport en amics i família. Més enllà d’aquestes recomanacions, Twitter ofereix un formulari per a aquest tipus de comportaments.

Google+.- La xarxa social de Google ofereix la possibilitat d’informar sobre el contingut “inadequat”. Des de la sentència del Dret a l’oblit, ja es pot sol·licitar al cercador que esborri contingut que atempta contra la intimitat o l’honor a través d’un formulari dedicat a aquesta finalitat.

d’Incrementa / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...