04/10/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Canvis en les bases dels ajuts als mitjans catalans per fer-los més professionals

El Govern ha impulsat canvis “substancials” en les bases de les subvencions estructurals als mitjans de comunicació en català per tal de professionalitzar més el sector -singularment els mitjans de proximitat-, amb un suport més important a les empreses que contractin treballadors vinculats a la creació de continguts.

El Govern vol potenciar la creació d'”estructura d’empresa”, així com la “professionalització” en la creació de continguts, valorant especialment el nombre de redactors que tenen contractats els mitjans. D’aquesta manera, en les subvencions a les publicacions en suport paper s’introdueix per primera vegada el suport a la professionalització i en els ajuts als mitjans digitals i de ràdio augmenta “significativament” la quantitat atorgada per cada redactor en plantilla, segons apunta la Direcció General de Mitjans de Comunicació.

En les bases també s’introdueixen més mesures per donar suport als mitjans de proximitat, con un dels puntals i trets distintius del sistema de comunicació català, per poder “garantir” la seva continuïtat i contribuir a mantenir la seva competitivitat en un sector cada vegada més globalitzat. Així, per exemple, es donarà més suport bàsic per a les publicacions digitals de proximitat o es reduirà el tiratge mínim per a les publicacions en paper d’abast local.

Resum d’El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...