El Tow Center for Digital Journalism de la Universitat de Columbia, en col·laboració amb el Membership Puzzle Project i l’Institute for nonprofit News, han publicat aquesta setmana els resultats complets de la seva investigació sobre la generació d’ingressos per part dels mitjans digitals a partir de la connexió amb els seus usuaris. Titulat “Guide to Audience Revenue and Engagement”, aquest informe ofereix informació de molt valor per a tots aquells mitjans que estiguin plantejant-augmentar d’una manera o altre els ingressos procedents dels usuaris. Els autors de l’informe, Elizabeth Hansen i Emily Goligoski, expliquen a la presentació que “aquest informe està destinat a ajudar el personal dels mitjans i als emprenedors dels mitjans que vulguin augmentar els seus ingressos mitjançant l’aprofundiment de les interaccions amb les seves audiències”.
Copiem a continuació (traduïdes al català) les nou conclusions principals de l’estudi:
- “Rares vegades els mitjans estan 100% finançats només pels ingressos directes de l’audiència. Les publicacions digitals natives confien en una combinació d’ingressos, que inclou publicitat, suport corporatiu, finançament de fundacions, sindicació d’articles, esdeveniments, programes d’afiliats, mercaderia i venda de llibres, a més o en lloc dels ingressos directes de l’audiència”.
- “Per a les publicacions amb un periodisme altament diferenciat i una sòlida base d’audiència en les seves àrees de cobertura, una oferta de subscripció basada en producte pot ser atractiva. Si els lectors, oients i/o espectadors consideren que les notícies i l’anàlisi d’un lloc brinden suficient valor únic, la subscripció podria ser una estratègia d’ingressos viable. Una estratègia de subscripció també pot funcionar bé per a les publicacions que tenen audiències institucionals forts en indústries específiques i quan els ocupadors dels subscriptors poden pagar el cost de mitjans que són rellevants per al treball”.
- “Un dels majors reptes per crear un programa de membres sostenible és trobar activitats de participació que siguin tant d’interès per als membres com valuoses per a la publicació. Una bona manera de començar a identificar projectes potencials és preguntar als membres actuals i potencials com volen participar i què volen aprendre”.
- “La membresia de notícies no va de premis, bosses de mà, tasses o descomptes d’empreses locals. Els lectors es converteixen en membres o donants quan volen ser part de la causa més gran que representa el mitjà o quan pensen que representa una cosa única al món. Per dir-ho d’una altra manera, ningú es va convertir en membre d’un lloc periodístic que ofereix notícies que es perceben com una commodity“.
- “En dissenyar una estratègia d’ingressos de l’audiència, és imperatiu que una publicació pugui explicar històries convincents i precises sobre la seva missió; el valor que aporta al món; i la comunitat de membres que vol fomentar. Aquestes històries de “el que som” són més forts quan reflecteixen el que els membres de l’audiència diuen que valoren i necessiten de l’organització”.
- “Els programes de membres d’algunes publicacions són de” membres “només de nom i operen molt més com a estratègies de subscripció, amb poca o cap participació (engagement) del públic. De la mateixa manera, les estratègies de donació d’algunes publicacions empren moltes de les millors pràctiques de participació de l’audiència, tot i que no ofereixen un programa de “membres” per se. La diferència important és reconèixer que el nivell de compromís editorial que una publicació tria tenir amb els membres de la seva audiència pot tenir un impacte en la sostenibilitat de l’organització”.
- “Si tria crear un programa d’ingressos de l’audiència, pensi en la seva estratègia de conversió com una de les etapes progressives en un embut: investigar, exposar i atraure, participar i aprofundir, convertir i mantenir. La investigació implica entendre profundament les necessitats, preferències i hàbits diaris de la seva audiència. Atraure possibles seguidors requereix exposar el teu contingut a una àmplia audiència. Atregui a la major quantitat possible de membres de l’audiència a la part superior del seu embut mitjançant l’ús intel·ligent de les xarxes socials i els esdeveniments a persona”.
- “Involucri a la seva audiència i aprofundeixi la relació amb ells a través de la pràctica de la seva periodisme, les interaccions cara a cara i el disseny dels seus productes digitals. Els butlletins informatius per correu electrònic són una de les millors formes digitals de crear un públic lleial i compromès al qual recórrer per obtenir suport. Quan arriba el moment de convertir als membres de la seva audiència en seguidors de pagament, faci un bon ús de les dades que té per dirigir les seves peticions, no dubti en demanar suport amb freqüència, i asseguris d’agrair als seus seguidors de maneres que tinguin sentit”.
- “Convertir-se en una redacció impulsada per l’audiència -i especialment pels membres- exigeix un gran canvi cultural per als periodistes i editors que exigeix també un lideratge significatiu. El compromís bidireccional entre la publicació i l’audiència requerit per sostenir una estratègia de membres reeixida pot inicialment resultar incòmode per a aquells que esperen un límit clar entre el personal de la redacció i els membres de l’audiència. Però el canvi de cultura és possible”.
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / Mediàtic