La creativitat no és només patrimoni exclusiu de les agències de publicitat, sinó que és o hauria de ser un ingredient essencial en totes les professions, en particular de la professió periodística.
No obstant això, en les redaccions periodístiques és habitual trobar la figura del “assassí d’idees”, la d’aquell professional que es dedica a “enganxar un tret” a totes les idees, bones i dolentes, amb les que topa en el seu dia a dia laboral. D’”assassins d’idees” n’hi ha en gairebé totes les redaccions periodístiques, però hi ha diverses formes de posar-hi fre.
El web professional de Poynter enumera alguns consells per mantenir-los a ratlla. Els enumerem:
1. Jugui la idea del “brainstorming” convencional en grup i encoratgi també la creativitat a nivell individual.
2. Deixeu que les persones puguin pensar de manera independent abans de participar en una reunió per discutir un tema.
3. Exigeixi als seus redactors quantitat i creativitat, no la perfecció.
4. Diversifiqui els grups i faci que els seus membres siguin diferents entre si.
5. No premiï les idees dels que millor saben defensar sinó les idees dels que tenen les millors idees.
6. No tingueu por de pensar en gran. D’aquesta manera, aconseguirà engendrar més idees.
7. Recompensi als treballadors més generosos (generant idees) i desconfiï dels més egoistes.
8. Introduïu la figura de la “cadira buida” en les seves reunions i imagineu que en aquesta cadira buida s’asseu el públic al qual està dirigit el vostre mitjà.
9. Sigui feliç generant idees. No forci la felicitat.
10. Fugi de l’estretor de mires, la recopilació d’informació per autoconvèncer-se de la seva pròpia decisió, les emocions a curt termini i l’excés de confiança per a la seva presa de decisions.
De Marketing Directo / Poynter. El Butlletí de l’ACPG