L’estudi Consum mòbil 2015, realitzat per Deloitte, conclou que un 88% d’espanyols ja compten amb un dispositiu smartphone, xifra que situa Espanya només per darrere de Singapur (92%). La taxa mitjana de penetració mòbil ha crescut tres punts percentuals respecte a l’any passat i, a més, l’Estat supera en un 10% les xifres registrades en altres països de la Unió Europea.
Més del 50% dels enquestats consulta el mòbil en els 15 primers i últims minuts del dia, i sol fer-ho una mitjana diària de 41 vegades, el que dóna una idea molt clara de l’alt grau de digitalització de la societat espanyola en l’actualitat.
Respecte al tipus d’aplicacions més utilitzades, en primer lloc se situen les trucades de veu, amb una taxa del 79%, només 4 punts per sobre de la mitjana europea. En segon lloc hi ha els serveis de missatgeria instantània, usats pel 78% dels espanyols, amb un 40% que assegura que aquest tipus d’aplicacions són les que primer fa servir en el dia. És aquí on s’observa una de les grans diferències amb Europa, ja que en els països de la UE enquestats la mitjana d’ús és un 27% inferior. L’ús de xarxes socials (55%) i correu electrònic (53%) registren una activitat similar a l’europea (45% i 48%), mentre que la diferència més notable es troba en l’ús de SMS, amb una taxa del 30 % a Espanya i del 70% a Europa.
El 34% dels enquestats afirma estar disposat a realitzar pagaments a través del mòbil en botigues, i un 12% d’ells no ho limitaria a petites quantitats. El 55% dels espanyols està disposat a compartir informació d’ús dels seus dispositius.
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí AMIC