Els grans grups de comunicació controlen el 70,9% de la inversió publicitària a Espanya. Atresmedia, amb una quota del 25,1%, s’emporta el major tros del pastís: una mica més de 528 milions d’euros. Segons l’informe i2p d’Arce Media, els grans grups de comunicació van rebre un 5,5% més de publicitat en els primers sis mesos d’aquest any, encara que de manera molt desigual, ja que cinc d’ells van veure disminuir els seus ingressos publicitaris.
Atresmedia, líder del grup, va créixer un 6,9%, però va ser Grupo Cope, amb uns ingressos publicitaris de 52,4 milions d’euros i sisè del rànquing, el que millors resultats va obtenir en aquest primer semestre, amb un creixement del 19,3%.
Per la seva banda, Mediaset, que es col·loca a prop de Atresmedia, va ser el segon grup que més va augmentar el seu compte publicitari, concretament un 8,8%.
En el pol oposat, les companyies que durant aquesta primera meitat de 2016 han vist minvats els seus ingressos publicitaris han estat Grupo Prisa (-1,1%), Vocento (-2,1%), Grupo Godó (-0,2%) , Grupo Zeta (-0,4%) i Prensa Ibérica (-3,5%). Un fidel reflex que la premsa és un dels principals damnificats de la crisi econòmica i de model de negoci que afecta els mitjans de comunicació.
Font: Media Hotline i Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC