04/10/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Dos de cada tres minuts que naveguem per internet ho fem des d’un dispositiu mòbil

IAB Spain, l’associació de la publicitat, el marketing i la comunicació digital a Espanya, ha presentat aquest dimecres l’edició de 2019 de l’Estudi Anual del Mòbils & Connected Devices patrocinat per Adgage i realitzat en col·laboració amb nPeople i GFK. L’objectiu d’aquest estudi és conèixer l’estat del mercat de la mobilitat a Espanya i la seva importància per a les marques, així com demostrar les possibilitats que trobem en realitzar campanyes publicitàries en els dispositius mòbils causa de l’ús massiu dels mateixos.

La penetració de l’Smartphone entre els internautes majors de 14 anys arriba a un 96%, el que representa 31,3 milions d’usuaris, xifra que s’ha estabilitzat des de 2016. La penetració de Smart TV a les llars és cada vegada més gran, el 2019 ha estat el dispositiu amb major creixement, passant d’un 49% en 2017 a un 60% i continua decreixent la presència de l’ordinador de sobretaula (65%). Dels altres dispositius amb capacitat de connectar-se a internet sobresurten els smartwatchs, ja que 2 de cada 10 usuaris mòbils posseeixen aquest tipus de dispositius.

Gairebé el 70% del temps que naveguem per internet ho fem des de dispositius mòbils. El temps mitjà de consum en dispositius mòbils és de 2 hores i 53 minuts amb una mitjana de 7,6 sessions al dia. Pel que en 2019, vam passar gairebé dues hores al dia connectats a internet des dels nostres dispositius mòbils: 1h i 27 min des de Smartphone, 28 min des de la Tablet. L’ús de Smartphone per connectar-se a Internet és més gran entre setmana i entre aquells usuaris que tenen entre 24 i 44 anys (9 de cada 10). Gairebé un 60% dels que es connecten a Internet des Smartphone en horari laboral tenen entre 25 i 54 anys. Pel que fa a la Tablet, el target més adult (més de 55 anys) la utilitzen més entre setmana, el 60%. El seu ús entre els joves en el cap de setmana difereix en gairebé 10 pp (70% d’usuaris menors de 44 anys).

El nombre d’apps que creiem utilitzar és d’11 a Smartphone i 9 en Tablet (amb metodologia declarativa) però realment el nombre d’apps que utilitzem és de 31 a Smartphone i 13 en Tablet (metodologia monitoritzada).

Font i foto: IAB Spain / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...