04/10/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Dues conferències acosten el periodisme de proximitat a professors i estudiants

La Facultat de Comunicació Blanquerna acull aquest dimarts, 14 d’abril, la Conferència Interuniversitària sobre Periodisme de Proximitat i la Conferència de futurs periodistes, on professors i estudiants debatran sobre la premsa local. Ambdues conferències, que tindran continuïtat anual, estan organitzades per l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) amb la col·laboració de la Xarxa Vives d’Universitats i el patrocini de CaixaBank.

Així, de 9 a 14 h, a l’Auditori de la Facultat de Comunicació Blanquerna (URL) se celebrarà la Conferència Interuniversitària sobre Periodisme de Proximitat, amb la qual es busca potenciar les relacions entre les universitats dels territoris de parla catalana i crear un espai de treball que permeti coordinar la docència, la recerca i altres temes relacionats amb el periodisme de proximitat.

La sessió vol remarcar l’especificitat del fenomen del periodisme de proximitat, facilitar la seva consolidació des de l’àmbit docent, i potenciar la utilització i la normalització de la llengua pròpia, a més d’oferir eines, idees o possibles nous recursos tant al professorat com a editors i periodistes.

Després de la presentació de la conferència, el doctor Miquel de Moragas impartirà la master class Comunicació de proximitat. Nous reptes a l’era digital. Posteriorment s’han programat diferents ponències amb dos eixos de treball: l’estructura empresarial, amb coordinació del periodista i consultor Antoni Maria Piqué, i l’estructura acadèmica, a càrrec de Marçal Sintes (URL). L’activitat aplegarà una trentena de professors de set universitats de la Xarxa Vives que ofereixen estudis de Comunicació i/o Periodisme i també editors de mitjans associats a l’associació AMIC.

A la tarda, de 15.30 a 20 h, tindrà lloc la Conferència de futurs periodistes, que té per objectiu propiciar un apropament entre els estudiants de Periodisme dels territoris de parla catalana i la premsa de proximitat. Aquesta conferència s’estructura en dos tallers, un sobre periodisme de proximitat i comunicació corporativa, coordinat per Carmina Crusafont (UAB), i l’altre sobre la dualitat periodista-empresari i l’entorn digital, per Joan Francesc Fondevila (UPF i UdG).

L’objectiu és que els estudiants participants dialoguin sobre els temes proposats pels professors de les diferents universitats de la Xarxa, i ajudin editors i professionals de la premsa a millorar els productes informatius actuals, crear nous lectors i consolidar un nou model que s’adapti als nous hàbits de consum. S’han inscrit 70 alumnes de 3r i 4t de periodisme de sis universitats, entre les quals la Jaume I, de Castelló.

Inicialment, ambdues conferències s’havien de realizar el 24 de març, però finalment van ser ajornades a causa de la convocatòria de vaga a les universitats.

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...