04/10/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

EGM Baròmetre: La Fura encapçala l’audiència de proximitat gratuïta; El 9 Nou la de pagament i Sàpiens lidera les revistes

D, 3 de juliol, es va fer públic el resum acumulat del 2014 de l’EGM Baròmetre de Catalunya, que s’elabora mitjançant entrevistes “face to face” (+entrevista telefònica per l’ampliació de ràdio, premsa i televisió, + entrevista “face to face” per l’ampliació de revistes) i sobre una població de 14 anys o més, amb una selecció aleatòria de llars i l’elecció d’una persona per llar. L’informe s’elabora després de realitzar 7.000 entrevistes multimèdia, més 4.000 en el cas de premsa (11.000 en total) i més 7.000 (14.000 en total) en el cas de revistes.

El rànquing de publicacions de proximitat gratuïtes en català l’encapçala el setmanari de Vilafranca del Penedés La Fura, amb 84.000 lectors; el segueixen El Tot Mataró i Maresme (58.000), Més Ebre (55.000); Capgrós Mataró i Maresme (54.000) Cafè amb Llet (49.000) i Tot Sant Cugat i El Cargol Mag. Penedès (totes dues amb 45.000 lectors).

Pel que fa al rànquing de premsa comarcal i local de pagament en català, és encapçalat pel bisetmanari El 9 Nou, amb 79.000 lectors); el segueixen: Diari de Vilanova (34.000), El 3 de Vuit de Vilafranca del Penedès (28.000), La Veu de l’Ebre (24.000) i Setmanari de l’Alt Empordà de Figueres (21.000). Tot aquest grup de capçalera el conformen setmanaris, excepte Cafè en Llet, que és mensual.

El rànquing EGM El Baròmetre de Catalunya pel que fa a revistes temàtiques és encapçalat per Sàpiens, amb 139.000 lectors), la segueixen: Descobrir Catalunya (63.000). Time Out Barcelona (57.000), Cuina (51.000), Cavall Fort (46.000). Vèrtex (44.000), Súpers (34.000) i El Temps (30.000). En el grup de capçalera les revistes són mensuals, amb l’excepció de Time Out, que és setmanal i Cavall Fort. El rànquing de les 16 primeres publicacions hi ha també, per aquest ordre Topgirona, El Tatano, Enderrock, L’Avenç, Gavarres, Serra d’Or, Guix d’Infantil i Guix.

Finalment, i pel que fa a diaris, el primer lloc és per a La Vanguardia, amb 670.000 lectors, seguida d’El Periódico (517.000), El País (158.000), El Punt Avui, que ja frega El País (151.000), Ara (112.000), Segre (93.000). Diari de Tarragona (79.000), El Mundo (42.000), Regió 7 (36.000) i La Razón (18.000). Els esportius són encapçalats per Mundo Deportivo (376.000), seguit d’Sport (284.000) i Marca (180.000). En respecte al primer acumulat de 2014, el nombre de lectors de diaris a Catalunya ha disminuït un 2,6%, assolint la xifra de 2.050.000 lectors, és a dir, un 32,7 % de la població.

El rànquing EGM El Baròmetre de Catalunya pel que fa a revistes temàtiques és encapçalat per Sàpiens, amb 139.000 lectors), la segueixen: Descobrir Catalunya (63.000). Time Out Barcelona (57.000), Cuina (51.000), Cavall Fort (46.000). Vèrtex (44.000), Súpers (34.000) i El Temps (30.000). En el grup de capçalera les revistes són mensuals, amb l’excepció de Time Out, que és setmanal i Cavall Fort. El rànquing de les 16 primeres publicacions hi ha també, per aquest ordre Topgirona, El Tatano, Enderrock, L’Avenç, Gavarres, Serra d’Or, Guix d’Infantil i Guix. 

Podeu llegir sencer el segon resum acumulat del 2014 de l’EGM Baròmetre de Catalunya CLICANT AQUÍ   

 Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’ACPG

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...