D, 3 de juliol, es va fer públic el resum acumulat del 2014 de l’EGM Baròmetre de Catalunya, que s’elabora mitjançant entrevistes “face to face” (+entrevista telefònica per l’ampliació de ràdio, premsa i televisió, + entrevista “face to face” per l’ampliació de revistes) i sobre una població de 14 anys o més, amb una selecció aleatòria de llars i l’elecció d’una persona per llar. L’informe s’elabora després de realitzar 7.000 entrevistes multimèdia, més 4.000 en el cas de premsa (11.000 en total) i més 7.000 (14.000 en total) en el cas de revistes.
El rànquing de publicacions de proximitat gratuïtes en català l’encapçala el setmanari de Vilafranca del Penedés La Fura, amb 84.000 lectors; el segueixen El Tot Mataró i Maresme (58.000), Més Ebre (55.000); Capgrós Mataró i Maresme (54.000) Cafè amb Llet (49.000) i Tot Sant Cugat i El Cargol Mag. Penedès (totes dues amb 45.000 lectors).
Pel que fa al rànquing de premsa comarcal i local de pagament en català, és encapçalat pel bisetmanari El 9 Nou, amb 79.000 lectors); el segueixen: Diari de Vilanova (34.000), El 3 de Vuit de Vilafranca del Penedès (28.000), La Veu de l’Ebre (24.000) i Setmanari de l’Alt Empordà de Figueres (21.000). Tot aquest grup de capçalera el conformen setmanaris, excepte Cafè en Llet, que és mensual.
El rànquing EGM El Baròmetre de Catalunya pel que fa a revistes temàtiques és encapçalat per Sàpiens, amb 139.000 lectors), la segueixen: Descobrir Catalunya (63.000). Time Out Barcelona (57.000), Cuina (51.000), Cavall Fort (46.000). Vèrtex (44.000), Súpers (34.000) i El Temps (30.000). En el grup de capçalera les revistes són mensuals, amb l’excepció de Time Out, que és setmanal i Cavall Fort. El rànquing de les 16 primeres publicacions hi ha també, per aquest ordre Topgirona, El Tatano, Enderrock, L’Avenç, Gavarres, Serra d’Or, Guix d’Infantil i Guix.
Finalment, i pel que fa a diaris, el primer lloc és per a La Vanguardia, amb 670.000 lectors, seguida d’El Periódico (517.000), El País (158.000), El Punt Avui, que ja frega El País (151.000), Ara (112.000), Segre (93.000). Diari de Tarragona (79.000), El Mundo (42.000), Regió 7 (36.000) i La Razón (18.000). Els esportius són encapçalats per Mundo Deportivo (376.000), seguit d’Sport (284.000) i Marca (180.000). En respecte al primer acumulat de 2014, el nombre de lectors de diaris a Catalunya ha disminuït un 2,6%, assolint la xifra de 2.050.000 lectors, és a dir, un 32,7 % de la població.
El rànquing EGM El Baròmetre de Catalunya pel que fa a revistes temàtiques és encapçalat per Sàpiens, amb 139.000 lectors), la segueixen: Descobrir Catalunya (63.000). Time Out Barcelona (57.000), Cuina (51.000), Cavall Fort (46.000). Vèrtex (44.000), Súpers (34.000) i El Temps (30.000). En el grup de capçalera les revistes són mensuals, amb l’excepció de Time Out, que és setmanal i Cavall Fort. El rànquing de les 16 primeres publicacions hi ha també, per aquest ordre Topgirona, El Tatano, Enderrock, L’Avenç, Gavarres, Serra d’Or, Guix d’Infantil i Guix.
Podeu llegir sencer el segon resum acumulat del 2014 de l’EGM Baròmetre de Catalunya CLICANT AQUÍ
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’ACPG