La Plataforma per la Llengua està ultimant una aplicació per a telèfons mòbils, la CatalApp, que permetrà millorar i promoure la presència de la llengua catalana als establiments comercials i de serveis. Els usuaris seran els encarregats de valorar, a través de la seva experiència, el tracte lingüístic rebut en l’atenció oral, escrita i virtual dels establiments dels territoris de parla catalana. L’objectiu de la CatalApp és que els consumidors puguin saber quins comerços tenen una actitud més responsable amb l’ús del català.
Els més d’1.500.000 comerços geolocalitzats per l’aplicació seran classificats en un rànquing que anirà des dels que tenen més responsabilitat lingüística als que en tenen menys. Gràcies a la Catalapp, els consumidors podran saber quins comerços tenen una actitud més responsable amb l’ús del català. A més a més, també servirà per fer coneixedors els establiments amb pitjor valoració de la necessitat de millorar la seva política lingüística.
L’eslògan previst és: CatalApp, l’app dels millors establiments en català. Ben aviat l’aplicació es podrà descarregar gratuïtament des de Google Play i AppleStore.
Per Plataforma per la Llengua / El Butlletí de l’AMIC