24/09/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Eina per a promoure l’ús del català a les botigues

La Plataforma per la Llengua està ultimant una aplicació per a telèfons mòbils, la CatalApp, que permetrà millorar i promoure la presència de la llengua catalana als establiments comercials i de serveis. Els usuaris seran els encarregats de valorar, a través de la seva experiència, el tracte lingüístic rebut en l’atenció oral, escrita i virtual dels establiments dels territoris de parla catalana. L’objectiu de la CatalApp és que els consumidors puguin saber quins comerços tenen una actitud més responsable amb l’ús del català.

Els més d’1.500.000 comerços geolocalitzats per l’aplicació seran classificats en un rànquing que anirà des dels que tenen més responsabilitat lingüística als que en tenen menys. Gràcies a la Catalapp, els consumidors podran saber quins comerços tenen una actitud més responsable amb l’ús del català. A més a més, també servirà per fer coneixedors els establiments amb pitjor valoració de la necessitat de millorar la seva política lingüística.

L’eslògan previst és: CatalApp, l’app dels millors establiments en català. Ben aviat l’aplicació es podrà descarregar gratuïtament des de Google Play i AppleStore.

Per Plataforma per la Llengua / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...