06/12/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El 35% dels joves viuria com un drama una apagada tecnològica

Els catalans i espanyols més grans de 40 anys són els que menys es plantegen canviar algun aspecte de la seva vida personal per triomfar a nivell laboral. Així ho manifesta el 40% dels enquestats d’aquesta franja d’edat en els resultats del Zitrómetro, el primer dels estudis impulsats per la marca de refrescos Zitro, de Granini, sota el títol “Canvi de prioritats entre generacions”, que analitza com canvien els hàbits i prioritats al llarg de la vida. En canvi, els joves espanyols sí que estan disposats a fer algun sacrifici en la seva vida per aconseguir un èxit professional (més del 90% així ho manifesta). Sobretot, si la renúncia té a veure amb mudar-se a una altra ciutat o país (més del 70%).

Pel que fa a la moda, hi ha tendències que han marcat generacions senceres i a les que ara, per res del món, tornaríem. És així per a la majoria dels joves en relació a la moda dels pantalons de pota d’elefant. I és que per a gairebé un 38% d’ells ha estat la tendència més horripilant que ha existit. En canvi, per més de la meitat dels de 30 enquestats (53%) i el 36% dels majors de 40 anys, les muscleres han estat la moda que més els horroritza recordar. Altres tendències com els llaços XXL, els tupès, el xandall o les xancletes de piscina a ratlla són detestades per totes la generacions pràcticament per igual.

La música i la televisió marquen els canvis generacionals

Dos aspectes que influeixen a fons en cada generació són els diferents estils i èxits musicals i les sèries o programes de televisió. Mentre que els postadolescents d’avui reconeixen majoritàriament (47%) preferir el ritme del reggaeton per ballar, els de 30 anys enquestats (52%) es van inclinar en la seva joventut per les Spice Girls. Tot i que el major consens per franges d’edat a nivell de gustos musicals és per als de 40 anys: el 85% confessa que les cançons dels Hombres G van ser les que més van marcar la seva adolescència.

D’altra banda, en el terreny televisiu, es reflecteixen també gustos molt diferents per generacions, tot i que les diferents reposicions de sèries i programes aconsegueixen que es comparteixin nostàlgies en diferents dècades. Així, per als vint i trenta anys, el programa preferit de la seva infància era “Oliver i Benji” (32,8% i més del 34%, respectivament), mentre que “El cotxe fantàstic” és la sèrie preferida per més del 36% dels de 40.

El 35% dels joves viuria com un drama una apagada tecnològic

Juntament amb la música i la televisió, les noves tecnologies formen ja part pràcticament inseparable de la nostra vida. Segons reflecteix el Zitrómetro de Granini, per als joves de 20 anys seria impossible viure sense elles. Preguntats sobre què passaria en la seva vida si succeís una apagada tecnològic, els de 20 afirmen literalment que embogirien (un 24% davant només un 7% a partir dels 30 anys). Si a més tenim en compte que més de l’11% dels de 20 buscaria solucions per recuperar la connexió sense importar-li el preu que hagués de pagar, s’obté que per a la tercera part d’ells un blackout resultaria un autèntic drama. Mentre que per més del 80% a partir de 30 anys, l’hipotètica apagada no suposaria cap daltabaix i el 57% dels de 40 confessa que recuperaria literalment la tranquil·litat que no té actualment.

Valors com el temps i la família adquireixen pes amb l’edat

Davant l’oportunitat de tenir més temps lliure, totes les generacions coincideixen que l’invertirien principalment en viatjar (el 42% dels joves, el 35,6% dels majors de 30 anys i el 32,3% dels de 40 anys ) i, en segon lloc, si pot practicar les seves aficions, relacionades amb la cuina, la lectura o la música. La diferència més marcada entre generacions es troba en amb qui passarien aquest temps lliure: mentre que els joves tenen clar que seria amb els amics (10%), els enquestats de 30 i 40 anys ho dedicarien sense dubtar-ho a la família (19% i 20%, respectivament). I és que, amb l’edat, el temps adquireix importància.

En l’àmbit dels projectes o somnis per complir, les diferències entre vint anys, trenta anys i majors de 40 es manifesten de forma rellevant. Mentre que el 70% dels trenta i més del 68% dels majors de 40 confessen voler donar la volta al món abans que “sigui massa tard”, entre els joves destaca una àmplia minoria que afirma voler practicar un trio (15%) o fer-se un tatuatge (12%) entre els seus principals somnis per complir. Aquest grup d’edat és també el que reconeix mantenir uns hàbits de vida menys saludables. A la majoria dels enquestats d’aquest grup (60%) els agradaria deixar de fumar, menjar millor o fer més esport, per davant dels majors de 40 (prop del 40%) i dels de trenta (35,6%), que no ho veuen tan prioritari.

Per Tecnologia Puro Marketing / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...