La publicitat suposa una important contribució econòmica i social, també a Europa. Segons l’informe “Value of Advertising”, de Deloitte, el sector publicitari és un impulsor del creixement en el ocupació, l’ economia i la societat civil. L’estudi, en què ha participat també l’Associació Mundial d’Anunciants (WFA, per les seves sigles en anglès), revela que la Publicitat genera el 4,6% del GDP (el PIB) a la Unió Europea. Concretament, són 3 les àrees que s’identifiquen com les principals beneficiades pel sector publicitari:
Beneficis econòmics.- Cada euro que s’inverteix en Publicitat genera 7 euros al GDP europeu. El que suposa que els 92.000 milions d’euros invertits el 2014 han generat 643.000 milions, és a dir, el 4,6% del GDP de la Unió Europea. L’estudi també assegura que gràcies a la Publicitat als consumidors poden accedir a més i millor informació sobre quins productes o serveis comprar.
Ocupació.- La Publicitat genera 5,8 milions de llocs de treball a la UE, fet que suposa un 2,6% del total. En aquest sentit, cal diferenciar 3 àrees: Persones ocupades directament en la producció publicitària, que suposen el 16% dels 5,8 milions de llocs de treball generats per la Publicitat; persones ocupades en mitjans i empreses en línia amb una base publicitària, com a periodistes o productors de continguts, que representen un 10% dels 5,8 milions de llocs de treball que hi ha; persones que tenen ocupació com a conseqüència de la activitat publicitària, com el departament de vendes. Aquests representen un 74% del total.
Beneficis socials.- Sense Publicitat no hauria mitjans de comunicació. El principal benefici social que es deriva de l’activitat publicitària és la varietat de continguts. I és que gràcies a la Publicitat existeixen els mitjans de comunicació, que generen informació i entreteniment per a la societat.
De l’estudi es desprèn també que, gràcies als motors de cerca, la gent es beneficia d’un estalvi de temps a l’hora de trobar informació.
D’Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC