28/05/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El 57% dels consumidors preocupats per la privacitat de les seves dades personals

Aquesta manca de confiança i l’escassa personalització d’experiències li han costat 54.000 milions d’euros a les companyies espanyoles durant l’any passat. Més de la meitat dels consumidors espanyols sent preocupació respecte a la seguretat i privacitat de les dades que recullen les companyies sobre ells i, al mateix temps, frustració quan aquestes no compleixen les seves expectatives pel que fa a l’experiència de compra. Aquestes són algunes de les dades que s’extreuen de la 13a edició de l’estudi Global Consumer Premi Research, elaborat per Accenture Strategy.

D’una banda, el 54% dels enquestats se senten frustrats quan les empreses no els brinden experiències de compra rellevants i personalitzades; per una altra, el 57% estan, a més, preocupats per les garanties de privacitat que les companyies ofereixen sobre les seves dades personals quan es subscriuen a serveis intel·ligents, dissenyats per entendre i anticipar les necessitats dels seus usuaris. Fins al 46% dels consumidors afirma haver canviat de companyia per aquests motius. Precisament, sense un coneixement profund del client, les companyies no poden oferir les experiències que aquests demanden.

La híper-personalització constitueix la següent onada de creixement de les companyies que operen a del sector consum. No obstant això, no s’aconseguirà sense motivar una confiança digital prèvia. Si les companyies volen pivotar cap a la híper-personalització, han de considerar els següents punts: Oferir als consumidors el control complet de les seves dades; crear un nou valor per al consumidor; invertir en percepcions concretes.

L’estudi ha mesurat les actituds i expectatives de més de 25.000 consumidors de tot el món -dels quals 1.300 eren espanyols- sobre el seu interès per experiències de marca més intuïtives i impulsades per la tecnologia. Entre les seves principals conclusions, l’informe revela que, si bé les companyies s’esforcen per convertir-se en “living businesses”, és a dir empreses extraordinàriament receptives i sensibles a les necessitats canviants dels clients, encara existeix entre els consumidors una manca de confiança en el entorn digital, una cosa que han de solucionar si volen oferir experiències veritablement personalitzades.

Per Euromonitor / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...