05/06/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El 70% dels consumidors compartiria més dades online si tingués beneficis perceptibles

El comerç digital ha canviat la manera com els consumidors interactuen amb les marques. Hem passat del cara a cara a les relacions anònimes construïdes en la confiança. Aquestes relacions de confiança online són més difícils d’aconseguir, es guanyen amb el temps, i es construeixen en un entorn segur i amb una gran experiència de client.

En aquest sentit, l’últim Informe d’Identitat Global i Frau de Experian va revelar que el 74% dels consumidors perceben la seguretat com l’element més important de la seva experiència en línia, seguida per la conveniència. Mentre que les empreses han invertit sovint una a costa de l’altra, els consumidors de tot el món esperen i demanden totes dues. Tant és així, que el 70% d’ells estan disposats a compartir més dades personals amb les organitzacions amb les que interactuen a través d’internet, particularment si veuen un benefici com una major seguretat en línia i conveniència.

La disponibilitat d’informació que els consumidors comparteixen amb les empreses fa això possible. Però aquesta mateixa informació és la que els exposa a un major risc de frau, fent que la confiança sigui més important que mai. Els resultats de l’estudi revelen també que els consumidors i els líders empresarials coincideixen que els mètodes de seguretat propiciats per les noves tecnologies i les solucions avançades d’autenticació infonen confiança en línia.

Tant és així que la confiança del consumidor va créixer el 43% al 74% quan es van emprar mesures biomètriques per protegir els seus comptes. I les empreses també estan començant a adoptar la tecnologia canviant. La meitat de les organitzacions declarar globalment un increment en el seu pressupost per a la gestió del frau en els últims 12 mesos.

Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia (foto: elmundofinanciero)

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...