AIMC (Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació) ha presentat els resultats d’un nou estudi realitzat a través del AIMC Q Panell, el seu propi panell d’internautes en desenvolupament, en el qual es mostren els hàbits dels internautes en relació al consum de Diaris i Suplements.
Aquest estudi, el primer que s’ha fet aquest any sobre aquest tema, té com a objectiu aprofundir en el coneixement dels individus que llegeixen premsa o suplements i tenen accés a Internet. Tots els participants en l’estudi han estat contactats a través d’un qüestionari en línia que va començar el passat mes de gener.
L’estudi afirma que preval la lectura mensual de diaris en format paper. En la mitjana diària guanyen terreny els diaris en línia enfront dels impresos: el 35,5% dels internautes llegeix almenys un diari en paper al dia. Aquest percentatge puja fins al 70,4% si el període de referència és un mes. Si ens centrem en els diaris en línia, el 42,7% dels enquestats accedeix a ells durant el dia, mentre que si el període de referència és un mes, la xifra puja al 63,9%.
D’altra banda, només 2 de cada 10 internautes llegeix, com a mínim, un diari en paper i un altre en línia al llarg del dia. Gairebé el 17% dels internautes consulta almenys un diari en paper i un altre en línia en un dia mitjà, mentre que un 38,7% no accedeix a cap tipus de diari. Gairebé la meitat dels enquestats accedeix als dos suports (online i offline) al mes: el 48,3% dels enquestats accedeix a algun diari en paper i on-line, mentre que només el 14% no ha accedit en el mateix període a cap tipus de diari.
El dispositiu més utilitzat per al consum de diaris en línia és el PC, utilitzat pel 73,4% dels lectors de diaris en línia, seguit pel Smartphone (34%) i la Tauleta (24,5%).
Relacionades amb el consum de suplements, l’estudi mostra que es llegeixen més en paper: el 18,8% dels enquestats ha llegit algun suplement en llegit algun suplement en format paper en l’última setmana, mentre que un 3,1% s’ha decantat per l’edició electrònica.
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí d’AMIC