04/10/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El benefici d’explotació del Grupo Godó es va reduir un 68% el 2012

L’any passat Grup Godó de Comunicació va generar un benefici d’explotació de 2.308.000 d’euros, una xifra una 68,0% inferior als 7.216.000 de l’exercici 2011, segons la informació dipositada per la companyia en el Registre Mercantil. L’empitjorament en l’explotació de Grup Godó no és aliè el deteriorament del mercat dels mitjans, que es va traduir en un descens de la xifra de negoci consolidada del grup del 14,6%, al passar de 244.862.000-209.148.000 entre els dos exercicis. El grup editor de La Vanguardia va aconseguir reduir les seves despeses d’explotació en un 12,7% fins als 212,930 milions d’euros.

De la mateixa manera Grup Godó de Comunicació va reduir l’any passat el seu endeutament un 14% fins als 121.771.000 d’euros. Pel que fa al resultat consolidat de l’exercici, va pujar a 2.012.000, és a dir, un 67% menys que els 6.097.000 de l’exercici anterior. En aquest apartat, també han influït negativament en els comptes del grup els resultats d’algunes de les filials. Així, Catalunya Comunicació (de la qual depenen la cadena de ràdio RAC1 i la TDT regional 8tv) va aportar al resultat consolidat del grup una pèrdua de 4.537.000, mentre que la de la planta d’arts gràfiques CRE-A va ascendir a 3.409.000. En sentit contrari, entre les filials que van contribuir amb beneficis es troba La Vanguardia Ediciones (editora de La Vanguardia), amb 3.383.000, la participació a Prisa Ràdio, amb 1.192.000, i El Mundo Deportivo, amb 1.188.000, a més dels 3,636 milions aportats per la societat holding.

de Digimedios / El Butlletí de l’ACPG

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...