04/10/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El consum de mitjans: de la Generació Z als Baby Boomers

Un dels nous hàbits més immediats provocats pel coronavirus és el consum de mitjans en línia a Espanya. Des de mitjans de març fins a mitjans d’abril, el nombre d’individus majors de 14 anys amb accés a televisió de pagament i a plataformes de vídeo sota demanda (VOD) ha crescut un 14%, sent Filmin i Amazon Prime Vídeo les plataformes de major augment de usuaris, superant el 18%, segons el 4t Baròmetre IMOP recollit per Stand Up Brands, de Shackleton, que analitza també el consum és diferent segons les generacions.

La Generació Z (aquells d’entre 16 i 23 anys): un de cada dos Zs en confinament consumeix vídeos en línia; el 38%, televisió en línia i un 31%, vídeojocs. Fins al 28% consumeix música en streaming, i un 21% consulta la premsa online. El podcast i la premsa escrita no són els millors mitjans per arribar a aquest grup, amb tan sols un 11% i un 9% de consumidors.

Els Millennials, aquells d’entre 24 i 38 anys, són també grans consumidors de vídeo en línia (44%), i de televisió connectada (41%). Fins a un 35% acudeix aquests dies a la televisió tradicional (davant el 24% dels Z). Consumeixen llibres gairebé per igual que els Z, un 20% davant el 18%. Un 36% opta per informar-se a través de premsa en línia, i un 19% va a la premsa en paper. La ràdio està present per al 26% i també les connexions en directe o livestreams, que creixen molt sobretot pels vídeos en directe en a Instagram, i que segueixen des de casa un 30%.

La Generació X (entre 39 i 56 anys aproximadament) també és assídua de l’entorn virtual: el 31% accedeix a premsa a través d’Internet, el contingut en livestreaming arriba a un 21%, i els vídeos en línia, a l’35%. Són grans ràdio oients (38%) i un 45% segueix acudint a la televisió tradicional. Més fins i tot que la seva generació precedent, els Baby Boomers (engrte 57 i 64 anys), dels quals un 42% veu televisió tradicional, i fins un 21% la televisió en línia. Un 15% consumeix ràdio en aquests moments i fins a un 10% videojocs.

(Infografia: 65Ymás.com)

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...