10/12/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El consum de ràdio disminueix entre les noves generacions

Amb l’auge dels podcast o plataformes com Spotify, com es relacionen els més joves amb el format més tradicional de ràdio? Per conèixer el tipus de consum que les noves generacions realitzen de la ràdio, Wavemaker ha analitzat diferents franges d’edat a través del seu estudi single-source LIVE Panell. Els resultats de l’informe assenyalen que els joves d’entre 18 i 24 anys, que van créixer ja en un món digitalitzat , tenen menys probabilitats d’escoltar la ràdio tradicional setmanalment que els més grans.

En aquest segment, Amèrica del Nord segueix sent la regió amb major consum setmanal de ràdio, amb un 72%, seguida per Europa, que registra el 63%. Per la seva banda, el 61% dels joves llatinoamericans escolten ràdio algun cop a la setmana. El percentatge més baix es troba al mercat asiàtic i australià, amb prou feines un 48%. En analitzar la següent franja d’edat, de 25 a 44 anys, el consum setmanal augmenta en totes les  regions, mantenint el lideratge dels països nord-americans, seguits dels europeus i llatinoamericans (76%) i la zona d’Àsia-Pacífic amb un 58 %.

A Espanya, el 65% dels joves entre 18 i 24 anys asseguren escoltar la ràdio setmanalment, lleugerament per sobre de la mitjana europea. Tot i els resultats, Wavemaker assenyala que el caràcter gratuït i simple de la transmissió de ràdio és una “combinació potent” per atreure oients de totes les edats.

Per Mediàtic / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...