08/02/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El consum mitjà de premsa online és de gairebé una hora a la setmana

El temps mitjà de consum en llocs de premsa online ascendeix a 55 minuts a la setmana, segons un estudi realitzat per l’agència de mitjans Carat per l’Associació d’Editors de Diaris Espanyols (AEDE) que s’inclou en el llibre blanc d’aquesta associació, presentat aquesta setmana a Madrid. Si es té en compte que un individu accedeix de mitjana 3,3 vegades a la setmana a llocs de premsa en línia, els dies que visita aquests llocs dedica aproximadament uns 17 minuts a la consulta de premsa online.

D’acord amb l’estudi de l’agència de mitjans, aquest temps es distribueix en 8 minuts en premsa generalista, 6,7 minuts en premsa esportiva i 2,1 minuts en premsa econòmica. En una setmana mitjana, un individu accedeix a set diaris: 4 generalistes, dos esportius i un econòmic.

Carat va realitzar el seu estudi “L’entorn de la premsa digital” monitoritzant, d’una banda, el comportament en ordinadors, tauletes i mòbils intel·ligents de 928 persones, i entrevistant, de l’altra, a 509 d’ells.

En el seu estudi, l’agència també va preguntar als enquestats pel seu comportament davant d’una notícia d’interès; el 70% va declarar que llegia l’article íntegre i el 47%, que buscava informació addicional.

Per Digimedios / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...