El temps mitjà de consum en llocs de premsa online ascendeix a 55 minuts a la setmana, segons un estudi realitzat per l’agència de mitjans Carat per l’Associació d’Editors de Diaris Espanyols (AEDE) que s’inclou en el llibre blanc d’aquesta associació, presentat aquesta setmana a Madrid. Si es té en compte que un individu accedeix de mitjana 3,3 vegades a la setmana a llocs de premsa en línia, els dies que visita aquests llocs dedica aproximadament uns 17 minuts a la consulta de premsa online.
D’acord amb l’estudi de l’agència de mitjans, aquest temps es distribueix en 8 minuts en premsa generalista, 6,7 minuts en premsa esportiva i 2,1 minuts en premsa econòmica. En una setmana mitjana, un individu accedeix a set diaris: 4 generalistes, dos esportius i un econòmic.
Carat va realitzar el seu estudi “L’entorn de la premsa digital” monitoritzant, d’una banda, el comportament en ordinadors, tauletes i mòbils intel·ligents de 928 persones, i entrevistant, de l’altra, a 509 d’ells.
En el seu estudi, l’agència també va preguntar als enquestats pel seu comportament davant d’una notícia d’interès; el 70% va declarar que llegia l’article íntegre i el 47%, que buscava informació addicional.
Per Digimedios / El Butlletí de l’AMIC