31/01/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El director de Libération i L’Express gira full i ja veu el paper innecessari

La crisi de la premsa s’ha cobrat moltes capçaleres. En l’estiu del 2014 el diari francès Libération va estar a punt de sucumbir sota jou dels seus deutes financers. Pràcticament in extremis, els seus accionistes van recórrer al seu rescat amb una injecció 18 milions d’euros, i després es va decidir donar un impuls digital. Gairebé tres anys després, el director general de SFR Media, l’editora de Libération i L’Express, reconeix estar en condicions de poder prescindir del paper.  Aquesta afirmació, pronunciada per Alain Weill, es produeix un any després de produir-se el llançament del seu quiosc digital. És a dir, que a França semblen haver donat resposta al dilema que tants titulars arrossega a Espanya per la inconcreció del futur de l’activitat.

“Si demà també podem divulgar informació de qualitat passant de paper, en última instància, per a les empreses periodístiques, no seria tan dolent”, ha reconegut en declaracions a Les Echos. I ha afegit: “si les empreses de diaris poden prescindir de l’eina industrial, és a dir la impressió i distribució, tampoc és dolent”.

No són els primers rumors que relacionen a les publicacions de SFR Media amb la fi del negoci tradicional, però sí els primers que es promouen des de dins. I és que fa un any el propi Weill ja va haver d’estar a l’aguait d’una informació on s’assegurava que la revista L’Express estava a un pas d’editar-se només a Internet. Llavors, va reconèixer en una carta que si bé és cert que el digital es troba al cor dels seus projectes, estaven “profundament compromesos amb el paper”.

Per Dircomfidencial / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...