Com cada any, va arribar el Festival Inspirational, organitzat per IAB Spain (l’associació de la publicitat, el màrqueting i la comunicació digital a Espanya), que en aquesta IX edició es va fer dies 18 i 19 de novembre al Círculo de Bellas Artes, de Madrid. Aquesta ha estat una de les edicions més internacionals, amb la presència d’alguns dels professionals més destacats del panorama internacional de la publicitat en línia i el màrqueting, com Mariano Jeger, VP de R / GA, considerada la millor agència de l’any al festival de Cannes.
Més de 35 professionals de tot el món per a un cartell de dos dies de ponències, workshops i taules rodones al voltant de les tendències que estan marcant la forma en què les marques i empreses es relacionen amb els usuaris, i que han convertit Madrid en la capital de la Innovació Digital del món. Aquesta cita va cloure amb el lliurament dels Premis Inspirational a la Innovació Digital, que aquest any ha batut rècord d’inscripcions amb un 35% més que l’edició passada, fins arribar a les 278 campanyes.
Entre els professionals que han assistit es troben: Juho Parviainen, director de Disseny de l’agència Ideo Londres; Peter Lund, creative diretor de l’agència Akqa; Gian Fulgoni co-founder & Executive Chairman de comScore; Mosiri Cabezas, directora de Transformació Digital i Acceleració de Negoci a Telefónica; Ricardo Pabón, màrqueting manager Spain de Uber; Manuel Moreno, director de Desenvolupament de Negoci de ESL Spain, única agència global de eSports.
En aquesta edició del Festival Inspirational 2015 també hi va tenir cabuda poder reunir els responsables a Espanya de quatre de les principals agències del món: Leo Burnett, Grey, Shackleton i McCann. Així mateix, el Festival va abordar un dels temes de màxima actualitat com el dels Adblockers (amb la participació de responsables de Prisa BS, Havas Media, grup Vocento; l’agència DoubleYou i la companyia Ad Block Plus) i altres com l’anàlisi de dades en temps real per al seu ús en campanyes de màrqueting, l’evolució de l’ecosistema de publicitat mobile, l’aprofundiment en programmatic o les aplicacións del neuromàrqueting.
D’Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí d’AMIC