El model tradicional de publicitat ha quedat obsolet, a més de no poder demostrar la seva efectivitat, atès que prop del 40% dels usuaris (38%) abandona la pàgina instants després que aquesta s’hagi carregat. Per tant, no es tracta d’un model sostenible. Davant aquesta situació, el Financial Times ha decidit donar un pas més enllà, experimentant amb una modalitat de contractació publicitària en funció del temps de permanència del lector a la pàgina.
Segons aquesta proposta publicitària, les tarifes es comercialitzen en blocs de temps del lector per hora. Concretament aquest mitjà ha començat a vendre des de 5 segons. Amb aquesta iniciativa es tracta de garantir als anunciants que, durant aquest període, els usuaris estan efectivament exposats a l’anunci, millorant amb això l’impacte de la campanya. Aquesta nova mesura condiciona així mateix l’estratègia de continguts del mitjà. Des d’ara, el principal objectiu és mantenir al atenció del lector, augmentant amb això el temps de permanència a la pàgina i, per tant, exposat a l’anunci. Un repte radicalment diferent al que últimament estem veient, consistent a crear continguts breus, amb un títol impactant, en nom d’augmentar les visites a la web, i fomentar la seva difusió a través de les xarxes socials. En principi es tracta únicament d’un experiment, una alternativa que pretén aportar valor als lectors, així com majors garanties als anunciants.
Business Insider recull que aquest model no tindria la mateixa repercussió en tots els sectors. Concretament, els mitjans relacionats amb els negocis aconsegueixen retenir el lector fins a sis vegades més que la resta de temàtiques. Més informació CLICANT AQUÍ
Per Business Insider / El Butlletí de l’AMIC