Un estudi publicat el dimecres per l’Associació d’Anunciants dels EUA (ANA) i White Ops estima que les pèrdues econòmiques degudes al frau bot són de més de 5.800 milions d’euros a nivell mundial en 2017, enfront dels 6.500 milions reportats en 2016. L’informe de referència de Bot analitza l’activitat de publicitat digital de 49 membres de ANA entre octubre de 2016 a gener de 2017.
Les principals conclusions de l’estudi assenyalen que:
– El trànsit segueix sent el principal factor de risc del frau. El procés de compra de trànsit a fonts inorgàniques, va ser de nou una gran font d’activitat fraudulenta. L’informe assenyala que hi ha 3.6 vegades més fraus publicitaris del trànsit sourced versus non-sourced.
– El 9 per cent desktop display i el 22% de la despesa en vídeo va ser fraudulent. Això suposa un descens respecte a l’any anterior, quan el frau de publicitat display va ser del 11% i la taxa de frau en vídeo desktop va ser del 23%.
– El frau mòbil ha estat inferior a l’esperat. Va reunir un 2% de l’activitat fraudulenta en els entorns d’aplicacions i de compres en web mòbil. Això no inclou el frau en vídeo mòbil en web o el frau de pagament per clic, que segueixen sent alt i problemàtic.
– El frau en la compra de mitjans en programàtica ja no és tan perillós pel que fa a compres generals del mercat, ja que les agències de mitjans han millorat els seus processos de filtració i controls.
Per La Publicidad / El Butlletí de l’AMIC