28/05/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El frau mundial per bots és de 5.812.000 d’euros

Un estudi publicat el dimecres per l’Associació d’Anunciants dels EUA (ANA) i White Ops estima que les pèrdues econòmiques degudes al frau bot són de més de 5.800 milions d’euros a nivell mundial en 2017,  enfront dels 6.500 milions reportats en 2016. L’informe de referència de Bot analitza l’activitat de publicitat digital de 49 membres de ANA entre octubre de 2016 a gener de 2017.

Les principals conclusions de l’estudi assenyalen que:

– El trànsit segueix sent el principal factor de risc del frau. El procés de compra de trànsit a fonts inorgàniques, va ser de nou una gran font d’activitat fraudulenta. L’informe assenyala que hi ha 3.6 vegades més fraus publicitaris del trànsit sourced versus non-sourced.

– El 9 per cent desktop display i el 22% de la despesa en vídeo va ser fraudulent. Això suposa un descens respecte a l’any anterior, quan el frau de publicitat display va ser del 11% i la taxa de frau en vídeo desktop va ser del 23%.

– El frau mòbil ha estat inferior a l’esperat. Va reunir un 2% de l’activitat fraudulenta en els entorns d’aplicacions i de compres en web mòbil. Això no inclou el frau en vídeo mòbil en web o el frau de pagament per clic, que segueixen sent alt i problemàtic.

– El frau en la compra de mitjans en programàtica ja no és tan perillós pel que fa a compres generals del mercat, ja que les agències de mitjans han millorat els seus processos de filtració i controls.

Per La Publicidad / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...