El Govern ha declarat desert aquest dijous un concurs d’adjudicació urgent d’inserció de publicitat institucional per “potenciar el civisme” entre la ciutadania fins a un dia abans del referèndum de l’1 d’octubre. L’empresa que guanyés el concurs tenia l’encàrrec d’assumir una campanya de publicitat institucional durant 27 dies -del dimarts 5 al dissabte 30 de setembre-, però cap companyia s’ha avingut a fer-ho, segons informa Europa Press.
La Secretaria de Difusió i Atenció Ciutadana va contactar “amb caràcter d’urgència” amb les companyies Carat, Focus Media, Arena Media Communications i Havas Media. De les quatre, només es van valorar les ofertes que van fer Carat i Focus Media, perquè Arena va presentar un escrit de renúncia a la licitació i la de Havas Media no es va arribar a valorar per no complir els requisits de la convocatòria.
Sempre segons Europa Press, el Govern va adjudicar dilluns la campanya de publicitat institucional a Carat perquè va ser la que va fer l’oferta més econòmica -2,7 milions d’euros-, però aquesta empresa va comunicar el mateix dia la seva renúncia mitjançant un correu electrònic. En no quedar cap altra empresa licitadora, el Govern va procedir a adjudicar el contracte a Focus Media, per un import total de 2,8 milions d’euros, però l’empresa també ha renunciat al contracte, amb la qual cosa es va declarar desert aquest concurs.
El contracte no fa referència explícita en cap moment al referèndum convocat per a l’1 d’octubre i es limita a descriure que l’objectiu de la campanya institucional és “potenciar el civisme”.
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC