04/10/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El Govern valencià reparteix 2,18 milions d’euros al foment del valencià als mitjans

El Govern valencià va publicar dilluns passat el repartiment de 2,18 milions d’euros en ajudes per al foment del valencià a mitjans de comunicació, d’acord amb el requisit de les bases “tenir un mínim d’una secció dedicada a continguts informatius referits a la Comunitat Valenciana i estar redactada íntegrament en valencià”. Deu emissores de ràdio, 16 canals de televisió, 42 diaris digitals i 30 publicacions impreses es reparteixen la partida destinada per la Generalitat a aquesta fi per a l’any 2016. El principal beneficiari dels fons és el grup Editorial Prensa Ibérica (EPI), amb 250.268 euros, l’11,47% del total, entre el percebut pels diaris Levante i Información, les seves respectives televisions comarcals, Superdeporte, l’emissora 97.7 i la edició digital de Levante.

En premsa digital, on 42 empreses es reparteixen 679.100 euros, el mitjà que més diners rebrà és l’editora de La Veu del País Valencià (38.262 euros), seguida de les de Levante (34.269), la catalana Vilaweb (34.176) i Elperiodic. com (33.747). En premsa escrita, 30 publicacions es reparteixen 736.941 euros. La que més, Levante (61.417 euros), seguida de Mediterráneo (56.139), El Temps (51.821) Información (40.113), el català Ara (40.047) i El Mundo (38.595).

Pel que fa a la ràdio, 10 emissores es reparteixen 492.237 euros. La que més rep és la Cadena Cope, amb 82.098 euros, seguida de la Cadena Ser (77.361), Canal Maestrat (63.468), Onda Cero (63.152) i els Ports Ràdio (40.152). Finalment, les televisions es reparteixen 273.467 euros, i les més beneficiades canal del diari Mediterrani TVCS, amb 29.442 euros, seguit de TV Popular de la Mediterrània (26.989), Ribera Televisió (26.426) i Comarques Centrals Televisió (24.184). El grup de Morella Comunicació dels Ports, que té ràdio i televisió, i Mas Mut Produccions, domiciliada a la província de Terol, reben en total la suma de 74.473 euros.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...