04/10/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El Govern vol garantir la inversió publicitària en els mitjans de proximitat

El meu article de la setmana passada va ajudar a la reacció de Presidència del Govern. Varen ser una colla d’editors, periodistes i professors de diverses facultats de Comunicació del país,  els que es van fer ressó de la meva denúncia: “El Govern deixar anar la premsa comarcal i local, la premsa de proximitat” Frases com “la premsa local ha estat un garant de la lluita per la llibertat”, o “la premsa de proximitat vertebra el territori” o “la premsa comarcal i local  ha fet més per la llengua i per la cultura catalana que cap altre mitjà de comunicació” es van repetir a les xarxes socials. Afortunadament, els nostres governants van estar a l’alçada i tant el secretari general de Comunicació, Josep Martí, com el director general de Difusió, Ignasi Genovés i fins i tot el conseller de Presidència, Quicu Homs, van sortir també a les xarxes donant la cara i comunicant que el Govern està al costat de la premsa de proximitat. Aquesta és la crònica d’El Butlletí, amb part de la informació recollida de Comunicació 21.

La passada legislatura, la publicitat institucional va estar marcada per una “forta contenció” pressupostària, segons va reconèixer el passat divendres el conseller de la Presidència, Francesc Homs. Per això, en la nova legislatura que acaba de començar, el Govern vol “prioritzar millor” la inversió en el camp publicitari, per la qual cosa s’ha proposat modificar la llei que el regula.

Segons va assegurar Homs en compareixença parlamentària, un dels objectius del canvi normatiu és garantir un “mínim inversor”, especialment per a la premsa de proximitat, la qual habitualment té un accés més restringit que els grans mitjans a les campanyes institucionals de les diferents administracions.

D’altra banda, en el darrer butlletí vam publicar la notícia que els ajuts estructurals a la premsa en català es mantenen i la resta de subvencions als mitjans de comunicació es suprimeixen. La notícia va tenir repercusió a la xarxa amb una colla d’opinions, de tal manera que el conseller de la Presidència, Francesc Homs, va sortir a pas anunciant que continua la línia de subvencions estructurals vinculades exclusivament a l’ús del català, que s’atorguen proporcionalment d’acord amb uns criteris preestablerts (difusió, format, àmbit del mitjà…) i que el Govern ha decidit suprimir la resta de subvencions als mitjans de comunicació (subvencions per a projectes).

El secretari general de Mitjans de Comunicació, Josep Martí Blanch, ha comunicat a través del seu twitter el següent missatge: “#portaveuHoms Impulsarem canvis en la llei de la publicitat institucional per garantir la inversió en mitjans de proximitat”.

D’El Butlletí de l’ACPG

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...