Segons un estudi del diari econòmic alemany Handelsblatt i l’institut de recerca de mercats Mafo, el 64% dels alemanys segueixen preferint els diaris en paper , mentre que en l’altra cara de la moneda hi ha el 36% dels consumidors que deixarien les edicions tradicionals per les en línia. A més, l’ informe es treu la conclusió que a com més gran nivell de formació, major és el seu interès per la premsa escrita: el 64% dels consultats amb formació superior a secundària li donen més valor a la premsa escrita , mentre que els consultats amb formació inferior aquest percentatge baixa a una tercera part.
L’estudi també reflecteix la importància de l’edat a l’hora de decidir si es compra l’edició digital o la de paper. Mentre que el 60,4% dels consultats entre 31 i 40 anys no tindrien inconvenient a renunciar als diaris impresos, els lectors d’entre 46 i 65 anys són els més fidels a les edicions materials ja que, el 70% d’ells, no renunciaria a aquestes edicions.
A continuació, les conclusions més importants de l’informe:
• Els més fidels als diaris de paper són els lectors d’entre 46 i 65 anys.
• El 70% dels consultats no està disposat a prescindir de la versió impresa dels diaris.
• Els menys interessats en la clàssica premsa de paper són els lectors d’entre 31 i 40 anys.
• El 60,4% aquest grup d’edat no tindria cap inconvenient en renunciar als diaris impresos.
• Com més gran és el nivell de formació del lector, major és el seu interès per la premsa escrita.
• Entre el 63% i el 65% dels lectors amb formació superior a l’educació secundària segueix apostant pels diaris impresos.
Per Marketing Directo / El Butlletí ACPG