10/12/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El paper premsa segueix ben viu, com a mínim a Alemanya

 

Segons un estudi del diari econòmic alemany  Handelsblatt i l’institut de recerca de mercats Mafo, el 64% dels alemanys segueixen preferint els diaris en paper , mentre que en l’altra cara de la moneda hi ha el 36% dels consumidors que deixarien les edicions tradicionals per les en línia. A més, l’ informe es treu la conclusió que a com més gran nivell de formació, major és el seu interès per la premsa escrita: el 64% dels consultats amb formació superior a secundària li donen més valor a la premsa escrita , mentre que els consultats amb formació inferior aquest percentatge baixa a una tercera part.

L’estudi també reflecteix la importància de l’edat a l’hora de decidir si es compra l’edició digital o la de paper. Mentre que el 60,4% dels consultats entre 31 i 40 anys no tindrien inconvenient a renunciar als diaris impresos, els lectors d’entre 46 i 65 anys són els més fidels a les edicions materials ja que, el 70% d’ells, no renunciaria a aquestes edicions.

A continuació, les conclusions més importants de l’informe:

• Els més fidels als diaris de paper són els lectors d’entre 46 i 65 anys.

• El 70% dels consultats no està disposat a prescindir de la versió impresa dels diaris.

• Els menys interessats en la clàssica premsa de paper són els lectors d’entre 31 i 40 anys.

• El 60,4% aquest grup d’edat no tindria cap inconvenient en renunciar als diaris impresos.

• Com més gran és el nivell de formació del lector, major és el seu interès per la premsa escrita.

• Entre el 63% i el 65% dels lectors amb formació superior a l’educació secundària segueix apostant pels diaris impresos.

Per Marketing Directo / El Butlletí ACPG

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...