A pocs dies de les eleccions europees, el Parlament Europeu ha llançat la seva primera estratègia de influencers amb l’objectiu d’atraure els votants més joves a les urnes. Els alemanys AlexiBexi, Kuperfuchs i Lisa Sophie Laurent han estat seleccionats per crear diferents publicacions en Twitter, Instagram i Facebook relacionades amb temes socials que captin a aquest segment d’electors.
L’empresa d’estratègies de vídeo en línia i màrqueting de influencers, Divimove, ha estat l’encarregada de crear i produir la campanya, així com la sèrie de pre-rolls que ha acompanyat a les publicacions en YouTube. Les xifres han indicat una elevada taxa de compromís amb el contingut, amb més de 250.000 visualitzacions i 3.300 comentaris registrats en els vídeos publicats a YouTube. Durant aquests dies, les temàtiques de les publicacions se centraran en els drets de la dona, la protecció del medi ambient o la regulació de dades i propietat intel·lectual a Internet.
Al seu torn, totes les comunitats tindran l’oportunitat de seleccionar el influencer que es convertirà en ambaixador de les eleccions, a través del seu registre a la web Estavezvoto. A més, els participants tindran la possibilitat de guanyar tres bitllets d’Interrail i un viatge al Parlament Europeu de Brussel·les juntament amb el influencer escollit.
Font: Reason Why – Infografia: gencat.cat