El Periódico de Catalunya ha registrat un bon 2015 malgrat l’alentiment dels seus ingressos i dels vaivens de la premsa regional. En un any en què la majoria dels grans diaris van millorar els seus beneficis o reduir pèrdues, la capçalera editada pel Grupo Zeta va guanyar 5,3 milions d’euros, el que significa millorar en un 32% els beneficis de 2015. Aquests guanys signifiquen multiplicar per deu els resultats del seu principal competidor La Vanguardia, que en aquest mateix període va guanyar 417.000 euros.
Les dades remeses al Registre Mercantil indiquen que els ingressos de El Periódico en 2015 van arribar als 66.900.000 d’euros, 1,1 milions menys que el 2014. Els ingressos per venda d’exemplars van caure en tres milions fins 29,2 milions, mentre que els de publicitat van créixer en un percentatge similar fins als 35,8 milions d’euros. Els altres ingressos d’explotació van passar de 2,7 milions el 2014 fins als 1,8 milions el 2015. El Periódico ha aconseguit reduir els costos en un any en 3,6 milions d’euros fins als 59 milions. Els consums i aprovisionaments van caure tres milions fins als 18,3 milions, les despeses de personal es van reduir en 1,5 milions fins als 16 milions i les amortitzacions es van quedar a 216.000 euros. D’aquesta manera, el resultat d’explotació va créixer fins als 7,8 milions, un 44% més que fa un any. Els beneficis, per tant, han millorat fins als 5,3 milions, contra els 3,6 milions de 2014 i els 1,7 milions de 2013.
En el mateix 2015, el diari editat pel Grupo Godó va guanyar 417.000 euros, revertint pèrdues de 2,3 milions de l’any 2014. Els ingressos de La Vanguardia van arribar als 105 milions, 52 milions per vendes -tres milions menys en un any- i altres 52 per publicitat, amb un creixement d’1,5 milions en un any.
Per Prprensa / El Butlletí de l’AMIC