Els periodistes d’ara han d’estar ben preparats i utilitzar eines multimèdia per a transmetre la informació, va esmentar el director de l’agència de Notícies de l’Estat mexicà (Notimex) Alejandro Ramos Esquivel, en conferència impartida a l’Autònoma d’Hidalgo (Mèxic), on va impartir la ponència “Les agències de notícies a l’era digital” a l’Institut de Ciències Socials i Humanitats (ICSHu) i com a part de les activitats pèls 15 anys de la Llicenciatura en ciències de la comunicació, on va aconsellar als estudiants “Deixar de ser periodistes del segle XX”.
El dirigent d’Notimex va apuntar que ara els periodistes han d’estar capacitats en el maneig d’eines digitals que li permetin comunicar una nota per mitjà de vídeo, àudio, fotografia i de manera escrita, la qual cosa respondria a la demanda actual de la societat. Va exhortar els alumnes a preparar-se per generar informació per a mitjans impresos, digitals i electrònics. Per això, va recomanar que a les Universitats, la informació que reben a els que és formin en comunicació, ha de tenir aquesta única orientació.
Va comentar que en no ser la informació només en text, sinó també en vídeo o àudio, requereix explicar històries que no només contestin a les preguntes Què?, Qui?, Com?, Quan? i On? “Llavors canvia la forma, exigeix una major habilitat de coneixement i això és ja una transformació”, va subratllar. Alejandro Ramos va referir que un periodista multimèdia depèn del mitjà en el qual treballa i les possibilitats que tingüi. Per ser multimèdia és necessari comptar amb un smartphone, amb el qual es poden prendre bones fotos i desenvolupàr les seves capacitats digitals immenses. “El digital és visual i és global”.
D’El Hidalgo de Méjico / El Butlletí de l’AMIC