La quantitat mitjana de temps dedicat a la lectura de periòdics impresos va caure més d’un 25% a nivell mundial des de 2010 fins 2014 -però la popularitat de paper de diari ha demostrat la seva resistència al Regne Unit amb només una caiguda del 3% en el mateix període. La quantitat de temps dedicat a la lectura dels diaris de tot el món és d’una mitjana de 16,3 minuts per lector un dia de l’any passat, un 25,6% més que la mitjana diària de 21,9 minuts en 2010.
Per 2017 la mitjana mundial serà de només 14,1 minuts al dia, una caiguda del 35% des dels nivells de 2010, segons un nou informe de sobre consum de mitjans realitzat per ZenithOptimedia.
L’informe mostra que minuts de mitjana per dia dedicats a la lectura de periòdics en realitat va trencar la tendència mundial el 2013 i 2014, mostrant un creixement de 3,4% i 3,3% respectivament.
Per al 2017 el temps mitjà que un lector de periòdics passarà navegant serà 18,2 minuts al dia, una caiguda de tot just el 5,4%. Certament, les xifres mostren una lectura ombrívola, però l’informe assenyala que Internet és el gran guanyador del canvi en el consum de mitjans de consum. Això significa que els llocs web dels periòdics s’estan beneficiant de la pujada dels PC i l’ús d’Internet mòbil.
“Tot i que la impressió està disminuint els periòdics mai han estat llegits per més persones”, va dir Jonathan Barnard, cap de predicció de ZenithOptimedia. “El creixement dels dispositius ha estat a l’avantguarda d’aquest canvi de consum tradicional en paper a mòbil, tauleta i el consum d’escriptori.”
d’AEC i ZenithMedia / El Butlletí AMIC