06/12/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

El volum de negoci dels diaris generalistes madrilenys ha patit un descens proper al 58%

Des de l’any 2007, les quatre editores madrilenyes de premsa diària d’informació general de pagament han vist reduït el seu volum agregat de negoci en un 57,8%, segons l’anàlisi dels comptes anuals d’aquestes companyies publicades per la revista “Notícias de la comunicación”. D’aquesta manera, i des dels darrers tres exercicis, entre les quatre editores (Edicions El País SL, Unitat Editorial Inf. Gral. SL, Diario ABC SL i audiov. Española 2000 SA) no arriben a les vendes que registrava El País, líder d’aquest segment, en 2007. En aquest any, les vendes d’El País van suposar gairebé 410.650.000 d’euros, xifra molt allunyada de la registrada pel mateix diari el 2015, amb 159.340.000. Aquestes dades representen un descens per a El País d’un 61,20% del seu volum de negoci en vuit anys. Tot i així, el diari de Prisa continua com a líder destacat del sector amb un 43,07% de quota, molt similar a la que representava el 2007 (46,79%).

 A molta distància, el segueix Unidad Editorial Información General (El Mundo) amb una xifra de negoci de 85.860.000 d’euros el 2015, deixant-se un 64,83% des de 2007, any anterior a l’inici de la crisi.

Baixades inferiors han patit Diario Abc (-42,03%) i Audiovisual Española 2000, editora de La Razón, (-24,01%). Al contrari que els seus tres competidors, aquesta última ha augmentat la seva xifra neta de negoci en els últims dos exercicis (del 2013 al 2015) en un 4,41%.

Els ingressos per venda d’exemplars disminuten un 50%

Posant el focus en la partida d’ingressos, la venda d’exemplars continua llastrant els ingressos de les quatre editores, que han passat de 337,34-168.650.000 d’euros, entre 2007 i 2015 respectivament (pràcticament un 50% menys); un 11,6% només entre 2014 al 2015, segons l’anàlisi de Notícias de la Comunicación”. Aquesta quota és inferior a la registrada per la publicitat que, per primera vegada des que va començar la crisi el 2008, ha superat els ingressos per circulació. D’aquesta manera, els ingressos per publicitat ja aporten gairebé la meitat dels ingressos ordinaris dels diaris madrilenys d’informació general (49,2%), sent l’única partida que va créixer el 2015, per un import de 4,62 milions d’euros (+2,6%). Pel que fa a 2014, excepte Unidad Editorial Inf. Gral., les altres tres editores han augmentat els seus ingressos per publicitat.

En termes generals, la venda d’exemplars en 2015 va suposar un 45,6% dels ingressos totals de les editores; un 49,2% representa als ingressos per publicitat, i un 5,3% a altres vendes. (Gràfics de Notícias de la Comunicación)

Per APM Madrid / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...