Des de Grupo Consultors han fet pública la informació relativa a l’anàlisi de Nou Negoci de les agències creatives i agències de mitjans a través dels informes nbScore corresponents al primer semestre de 2012.
Gràfica de l’estudi de Grup Consultors
Respecte a les agències de mitjans, en el primer semestre de 2012, el volum de Nou Negoci en l’àrea de gestió, planificació i compra de mitjans ha estat de 311 milions d’euros, un 10% menys respecte a l’últim semestre de l’any 2011 (346 Milions de €) i prop d’un 45% menys que en el mateix període del 2011 (primer semestre de 2011). El primer trimestre del 2011 els moviments de Nou Negoci es van estimar en 563 milions d’euros .
Quant a les agències creatives, la inversió global estimada que s’ha mogut en Nou Negoci en el mercat ha estat de, aproximadament, 196 milions d’euros. En aquest aspecte, aquesta quantitat suposa un descens de poc més del 32% respecte al mateix període de l’any 2011 (290 milions d’euros). Si comparem la xifra de Nou Negoci amb el segon semestre del 2011, ens trobem amb un descens d’una mica més del 59%, ja que durant els últims sis mesos de 2011, es va estimar un moviment de nou negoci per valor de 331 milions d’euros. Veure el portal de Grupo Consultores de Publicidad fent clic aquí: http://www.grupoconsultores.com/ (de Periódico Publicidad/El Butlletí acpg)