02/06/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els anunciants inverteixen una mitjana de 2,5 milions d’euros per les seves campanyes

Els anunciants inverteixen una mitjana de 2,5 milions d’euros a les principals agències publicitàries espanyoles per a les seves campanyes, segons un estudi d’Infoadex d’agències de publicitat i agències de mitjans 2012.

L’informe suposa la tretzena edició d’una anàlisi global que cada any observa als principals subjectes del sector publicitari: les agències de publicitat i les agències de mitjans, amb els anunciants i marques per a les quals treballen.

En agències de publicitat, l’estudi conté l’anàlisi dels comptes de 44 agències que han col·laborat i que han gestionat en conjunt durant 2011 un total de 2.574 marques directes amb inversió controlada, pertanyents a un total de 1.030 anunciants.

La inversió atribuïda a les agències presents en l’estudi és de 2.588.000 d’euros, xifra que és el 54,9% del total de la inversió publicitària controlada per Infoadex -4.718 milions d’euros-. Si la inversió mitjana de l’anunciant per les agències és de 2,5 milions d’euros, per al mercat global la inversió mitjana es redueix fins a 150.000 euros.

Quant a les primeres agències, McCann encapçala el rànquing amb 263 milions d’euros de volum de inversió gestionada, seguida de Bassat, Ogilvy & Mather (251 milions d’euros), Grey (233 milions d’euros) i Euro RSCG Espanya (221 milions d’euros).

Quant a les agències de mitjans, s’han analitzat els comptes de 24 agències de mitjans que han col·laborat en l’estudi, i s’ha imputat inversió a 4.947 marques directes, pertanyents a 2.116 anunciants.

La inversió gestionada atribuïda a les agències de mitjans és de 3.388,1 milions d’euros, el que representa el 71,8 % de la inversió publicitària controlada per Infoadex -4.718 milions d’euros-. La inversió mitjana de l’anunciant és de 1,6 milions d’euros.

L’estudi analitza la inversió publicitària gestionada el 2011 per les agències en mitjans convencionals (televisions, premsa, revistes o ràdio, entre d’altres), entenent com a tal la repercussió econòmica de les campanyes i accions publicitàries fetes per les agències en els mitjans convencionals.

La publicitat en premsa es desploma el primer semestre

Aquesta estudi mostra sis mesos per oblidar en què s’han trencat fins les previsions més pessimistes d’ingressos per als editors espanyols. El panorama és desolador ja que en conjunt els diaris agrupats en la AEDE han vist com els seus ingressos per publicitat han caigut una mitjana del 18,5% fins al juny, retrocessos fins i tot més acusats que en el primer trimestre d’aquest any. Aquesta xifra s’aguditza amb el retrocés de les vendes que també freguen caigudes del 10% i que es podrien haver accelerat durant els mesos d’estiu. Fonts del sector també han confirmat que els ingressos de publicitat a l’estiu s’han mantingut amb caigudes lleument inferiors i que setembre ha començat amb retrocessos publicitaris similars.

Per exemple, durant el primer semestre de l’any El Periódico de Catalunya ha reculat un 18,1% i La Vanguardia un 16%, pel que fa a ingressos en publicitat.

De Infoperiodistas i estanis.cat

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...