A vegades es parla massa sobre el New York Times, però, per exemple, la manera en què el Times utilitza els butlletins de correu electrònic es pot replicar a qualsevol mitjà, gran o petit. Digiday va informar que el Times compta amb 13 milions de subscriptors als seus més de 50 butlletins de correu electrònic.
El que això significa és que el Times té un canal de comunicació directa amb els seus usuaris dins d’un jardí emmurallat al qual ni Facebook ni Google -els gegants dels ingressos de publicitat digital- poden accedir.
Quan els usuaris reben un correu electrònic i entren a un dels seus links, van de pet al lloc web del Times i als propis anunciants del periòdic.
També vol dir que les persones que se subscriuen als butlletins gratuïts tenen una relació més íntima amb la publicació. I aquesta intimitat es tradueix en resultats econòmics: “és dues vegades més probable que els subscriptors d’algun butlletí del New York Times es converteixin en subscriptors de pagament del diari o anunciants… I també llegeixen dues vegades més històries al mes que el lector mitjà del Times”, ha informat Digiday.
Aquesta relació íntima també permet que una publicació desenvolupi més fluxos d’ingressos. I el correu electrònic és a més una excel·lent forma d’interactuar amb els usuaris i crear una veritable comunicació bidireccional.
Aquí van algunes recomanacions per als emprenedors de mitjans:
- Desenvolupa una base de dades dels teus usuaris. Fes que valgui la pena registrar-en el teu lloc i donar-te una adreça de correu electrònic.
- Comparteix enllaços a alguns dels teus millors continguts i dirigeix a subgrups d’usuaris en funció dels seus interessos, ja siguin esports, notícies locals, negocis, entreteniment, etc.
- Envia correus electrònics a l’hora del dia en què les notícies són més útils per a un grup d’usuaris. Per exemple, notícies d’entreteniment un divendres, l’agenda de l’endemà al final del dia, les últimes notícies i resultats esportius abans de l’esmorzar.
- Mesura la resposta per conèixer millor als teus lectors.
- Massa mitjans digitals no fan l’esforç d’entaular una relació amb els seus usuaris. Però és aquesta relació amb usuaris lleials la que els permetrà desenvolupar múltiples fonts d’ingressos. També és una clau per aconseguir la sostenibilitat.
Per James Breiner, News Entrepreneurs / El Butlletí de l’AMIC