28/05/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els cinc treballs més sol·licitats del futur

Drons, realitat virtual o nanotecnologia són algunes de les pautes que marcaran el futur laboral. A més, s’han de precisar líders empresarials amb valors ètics i emocionals, i capaços de gestionar la creativitat, promocionar el benestar i gestionar conflictes. Segons un recent estudi de l’Institute for the Future (IFTF) de Palo Alto, el 85% dels treballs que hi haurà a 2030 encara no s’han inventat. El centre de recerca en innovació laboral Valkiria analitza quins seran els treballs i les habilitats en la gestió empresarial que més es demanaran en els propers anys a les empreses, tenint en compte el context d’innovació i transformació en què està immers el mercat actual.

  1. Gammification Designer. Consisteix a fer del món un lloc més lúdic i desafiant a través del disseny de jocs que puguin motivar la gent, o fins i tot, enfrontar-se a seriosos problemes com malalties o depressió. 2. Virtual Reality Experience Designer. És el creador d’emocions i experiències inoblidables a través d’aplicacions o jocs per tal que l’usuari pugui transportar-se a un món virtual, a una realitat simulada, generada per la tecnologia. 3. Talent Hunter. Ajuda a les empreses a contractar candidats amb talent i que siguin ideals per a aquelles funcions que requereix la companyia. 4. Remote Drone Pilot. És el conductor remot de drons, els quals podran ser emprats per al transport, l’agricultura, la producció cinematogràfica, l’exploració en el camp científic, la inspecció de torres de telèfon, etc. 5. Nano Medic. Els avenços en nanotecnologia transformaran el personal d’atenció mèdica, de manera que es requeriran especialistes en nanomedicina per administrar tractaments “subatòmics”.

Els líders de les empreses hauran d’impulsar valors (ètics, emocionals i econòmics). La finalitat és que hi hagi un alineament entre empresa i empleat per arribar a un objectiu comú. Així, les competències o habilitats de lideratge són les “soft skills”: aquelles que es poden aprendre, experimentar i posar en pràctica per arribar a ser el millor líder de l’organització . I quins són?: Motivar i reconèixer l’esforç; comunicar idees i influir; transformar grups en equips; plantejar i resoldre problemes.

A més d’això, els millors líders sabran alliberar i gestionar energia creativa, desenvolupar i liderar projectes, gestionar conflictes com a font d’aprenentatge i gestionar l’estrès i promocionar el benestar. De la mateixa manera, les “soft skills” impliquen delegar per tal de potenciar les col·laboracions, gestionar valors i actuar com a coach.

D’Interactive / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...