Drons, realitat virtual o nanotecnologia són algunes de les pautes que marcaran el futur laboral. A més, s’han de precisar líders empresarials amb valors ètics i emocionals, i capaços de gestionar la creativitat, promocionar el benestar i gestionar conflictes. Segons un recent estudi de l’Institute for the Future (IFTF) de Palo Alto, el 85% dels treballs que hi haurà a 2030 encara no s’han inventat. El centre de recerca en innovació laboral Valkiria analitza quins seran els treballs i les habilitats en la gestió empresarial que més es demanaran en els propers anys a les empreses, tenint en compte el context d’innovació i transformació en què està immers el mercat actual.
- Gammification Designer. Consisteix a fer del món un lloc més lúdic i desafiant a través del disseny de jocs que puguin motivar la gent, o fins i tot, enfrontar-se a seriosos problemes com malalties o depressió. 2. Virtual Reality Experience Designer. És el creador d’emocions i experiències inoblidables a través d’aplicacions o jocs per tal que l’usuari pugui transportar-se a un món virtual, a una realitat simulada, generada per la tecnologia. 3. Talent Hunter. Ajuda a les empreses a contractar candidats amb talent i que siguin ideals per a aquelles funcions que requereix la companyia. 4. Remote Drone Pilot. És el conductor remot de drons, els quals podran ser emprats per al transport, l’agricultura, la producció cinematogràfica, l’exploració en el camp científic, la inspecció de torres de telèfon, etc. 5. Nano Medic. Els avenços en nanotecnologia transformaran el personal d’atenció mèdica, de manera que es requeriran especialistes en nanomedicina per administrar tractaments “subatòmics”.
Els líders de les empreses hauran d’impulsar valors (ètics, emocionals i econòmics). La finalitat és que hi hagi un alineament entre empresa i empleat per arribar a un objectiu comú. Així, les competències o habilitats de lideratge són les “soft skills”: aquelles que es poden aprendre, experimentar i posar en pràctica per arribar a ser el millor líder de l’organització . I quins són?: Motivar i reconèixer l’esforç; comunicar idees i influir; transformar grups en equips; plantejar i resoldre problemes.
A més d’això, els millors líders sabran alliberar i gestionar energia creativa, desenvolupar i liderar projectes, gestionar conflictes com a font d’aprenentatge i gestionar l’estrès i promocionar el benestar. De la mateixa manera, les “soft skills” impliquen delegar per tal de potenciar les col·laboracions, gestionar valors i actuar com a coach.
D’Interactive / El Butlletí de l’AMIC