08/06/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els consumidors locals de notícies premien la connexió comunitària

Els resultats d’una enquesta publicada per Pew Research revela que els nord-americans valoren molt els mitjans que els fan sentir-se part genuïna de la comunitat. Una gran majoria d’adults diu que és almenys una cosa important per als periodistes entendre la història de la seva comunitat (85%) i estar personalment compromesos amb la seva àrea local (81%).

Al costat positiu, la majoria dels nord-americans (63%) diu que els seus periodistes locals generalment estan en contacte amb la comunitat, però al voltant d’un terç (34%) diu que estan fora de contacte. Al mateix temps, una minoria (37%) diu que els mitjans locals tenen molta influència en la comunitat, i només el 21% ha parlat personalment amb un periodista local.

Els residents que veuen als seus periodistes locals com connectats a l’àrea li donen als seus mitjans de notícies locals qualificacions molt més altes que aquells que no ho fan. Per exemple, aquells que diuen que els periodistes estan en contacte amb la seva comunitat són 31 punts percentuals més propensos a dir que els seus mitjans locals fan una bona feina en tractar de manera justa amb totes les parts: 73%, en comparació del 42% dels que diuen que els seus mitjans estan fora de contacte. De manera similar, el 35% d’aquells els mitjans locals cobreixen l’àrea on viuen diu que tenen molta confiança en la seva principal font de notícies locals, en comparació amb el 25% d’aquells els mitjans locals cobreixen una àrea geogràfica diferent.

Potser la funció més bàsica del periodisme local, segons el resultat de l’informe, és brindar als residents notícies sobre una varietat de temes d’una manera que els ajudi a viure les seves vides diàries i participar en la comunitat. L’elecció de quins temes a cobrir, quan i en quina mesura, pot ser descoratjadora, especialment enmig de les lluites financeres de la indústria. Les troballes mostren que els nord-americans tenen una àmplia gamma d’interessos, però la majoria veu només uns pocs temes com importants per a la seva vida diària.

Font: Laboratorio de Periodismo – foto: Journalism / El Butlletí de l’AMIC

 

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...