29/11/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els diaris impresos resisteixen entre els internautes

 

D’acord amb les dades de la nova edició d’AIMC Q Panel, un de cada tres internautes llegeix diàriament un diari en paper i de forma diària, el 17% consulta almenys un diari en paper i un altre digital, mentre que un 39% no en consulta cap. L’AIMC (Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació) ha presentat els resultats d’un nou estudi realitzat a través de l’AIMC Q Panel, el seu propi panell d’internautes, en què es mostren, per cinquena ocasió, els hàbits dels internautes en relació al consum de premsa diària i suplements.

L’objectiu d’aquest estudi és aprofundir en el coneixement dels individus que llegeixen premsa o suplements i tenen accés a internet, analitzant més la interacció entre el paper i el digital així com les exclusivitats i duplicacions de capçaleres en tots dos suports. L’estudi, basat en un panell, proporciona informació sobre els hàbits de la població internauta, que representa un 80% dels espanyols de 14 anys o més. Tots els participants en l’estudi han estat contactats a través d’un qüestionari en línia entre principis de març i la primera quinzena d’abril.

Les principals conclusions d’aquesta anàlisi de AIMC basada en el seu propi panell en línia són les següents:

– El 70% dels internautes van llegir algun diari en format paper en els últims 30 dies. Els resultats es mantenen estables si els comparem amb 2016 i 2015. Al dia, el percentatge d’internautes que llegeix almenys un diari en paper és del 32%.

– El 45% dels internautes accedeix diàriament a un diari electrònic i ascendeix al 67% en un mes.

– Els lectors de diaris en tots dos formats són un 50% dels internautes dels últims 30 dies. Només el 13% declara no llegir cap tipus de diari.

– El creixement en el nombre d’internautes va ser de 30.217.000-31.893.000  una mica més del 5%. Els lectors mensuals de diaris en paper es mantenen en el 70% dels internautes tot i l’augment de la base d’internautes i de la disminució general de lectors de diaris en paper.

– Es redueixen en gairebé un punt els que no accedeixen a cap tipus de diari (de 13% al 12%). Al contrari, els que accedeixen en paper i no a la versió electrònica escalen quatre punts (del 16% al 20%). No obstant això, els que accedeixen a diaris on-line i no a diaris en paper es mantenen pràcticament igual al 17%.

– Els lectors de diaris en línia al dia representen el 45%, 14.471.000 lectors. Això suposa un descens de cinc punts respecte a l’anterior edició de l’estudi (que va ser del 50%, 14.976.000 lectors en total).

– Es redueix el percentatge d’aquells que únicament llegeixen capçaleres en línia en un dia mitjà (passa del 33% del 2016 al 27% actual), mentre que augmenta en quatre punts la proporció d’internautes que no llegeixen diaris ni en paper ni electrònics (el 35 % al 39%).

Quant als dispositius utilitzats per accedir a diaris online, el PC segueix sent el més utilitzat (61%), tot i que ha patit un retrocés respecte a l’onada anterior quan era utilitzat per un 68% dels lectors de diaris en línia. D’altra banda, l’accés a premsa online a través del telèfon intel·ligent creix en vuit punts, situant-se en el 55%, i retalla la distància entre tots dos dispositius, que el 2016 suposava 21 punts de penetració i ara mateix està en el 6%. Per la seva banda, la tauleta cau dos punts respecte al 2016.

El web del diari és la font més utilitzada per accedir al mitjà online, emprada pel 88% dels lectors en línia, seguits de l’aplicació de smartphone o tauleta amb un 18%.

Per Redacció La Publicidad / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...