Tot i la crisi econòmica per la qual travessen els mitjans, els executius de les grans diaris als Estats Units reiteren la seva posició de continuar apostant per la seva proposta impresa, això al marge dels esforços que dirigeixen als seus dominis virtuals. “Creiem que l’experiència que els nostres lectors tenen a primera hora del matí amb la seva tassa de cafè és molt important”, diu Patrick Talamantes, director executiu de McClatchy, propietària de 30 diaris, durant una taula rodona en la convenció American Society of News Editors 2013, el que ve a dir que l’empresa no pensa en tancar cap dels diaris que administra, almenys, en els propers cinc anys. Però sí que ha reconegut que la companyia ha d’esforçar-se per complir amb aquest objectiu.
Per la seva banda Mark Thompson, CEO de The New York Times, assegura que “la demanda pel producte imprès segueix sent molt forta”. Cal ressaltar que el medi novaiorquès ve potenciant la seva plataforma digital, sostenint-la amb el paywall, a la qual Thompson va qualificar com la decisió “més reeixida en anys”. Els ponents van coincidir en que la recerca de rendibilitat és un tema menor, igual que la reducció del tiratge, ja que s’enfoquen en satisfer al lector a ser diaris líders a Amèrica del Nord.
“No puc predir (l’estratègia de publicació). Fa cinc anys, no hi havia una tauleta. Em sento molt segura que tindrem un producte imprès”, ha expressat Martore Gracia, directora general de Gannett, propietària de USA Today.
de Bitacoras / El Butlletí de l’ACPG