24/09/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els diaris nord-americans més influents no pensen abandonar el paper

Tot i la crisi econòmica per la qual travessen els mitjans, els executius de les grans diaris als Estats Units reiteren la seva posició de continuar apostant per la seva proposta impresa, això al marge dels esforços que dirigeixen als seus dominis virtuals. “Creiem que l’experiència que els nostres lectors tenen a primera hora del matí amb la seva tassa de cafè és molt important”, diu Patrick Talamantes, director executiu de McClatchy, propietària de 30 diaris, durant una taula rodona en la convenció American Society of News Editors 2013, el que ve a dir que l’empresa no pensa en tancar cap dels diaris que administra, almenys, en els propers cinc anys. Però sí que ha reconegut que la companyia ha d’esforçar-se per complir amb aquest objectiu.

Per la seva banda Mark Thompson, CEO de The New York Times, assegura que “la demanda pel producte imprès segueix sent molt forta”. Cal ressaltar que el medi novaiorquès ve potenciant la seva plataforma digital, sostenint-la amb el paywall, a la qual Thompson va qualificar com la decisió “més reeixida en anys”. Els ponents van coincidir en que la recerca de rendibilitat és un tema menor, igual que la reducció del tiratge, ja que s’enfoquen en satisfer al lector a ser diaris líders a Amèrica del Nord.

“No puc predir (l’estratègia de publicació). Fa cinc anys, no hi havia una tauleta. Em sento molt segura que tindrem un producte imprès”, ha expressat Martore Gracia, directora general de Gannett, propietària de USA Today.

de Bitacoras / El Butlletí de l’ACPG

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...