28/05/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els diaris regionals se situen com els més rendibles del sector a Espanya

Es va presentar a Madrid l’estudi Claus de la informació 2018, elaborat en col·laboració amb Deloitte i Media Hotline. Entre les principals conclusions de l’informe destaca que els lectors de premsa espanyola creixen per tercer any consecutiu fins a superar els 17,5 milions diaris, un 1,7% més respecte a l’any anterior. Es produeix, per tant un creixement de l’audiència dels diaris espanyols i una lleugera pujada de la inversió publicitària.

Aquest informe recull per primera vegada dades actualitzades del mateix any en un estudi trimestral que “guanya en transparència i actualitat” i ve a substituir el Llibre Blanc de la Premsa. L’estudi busca proporcionar una informació actualitzada amb una visió detallada del que succeeix en el sector i que  permeti als editors de premsa estar més preparats per als reptes que se’ls plantegin en el futur”.

Els lectors que consumeixen premsa exclusivament en format digital o que combinen paper i digital representen el 66% del total, fet que suposa gairebé sis punts més que fa un any. L’audiència digital dels mitjans se situa en 331 milions d’usuaris únics multiplataforma, un 54% més gran que fa tres anys.

La inversió publicitària consolida xifres en el sector dels mitjans d’informació. Fins al mes de setembre, els ingressos bruts per publicitat van arribar als 571 milions d’euros. Les previsions apunten que, a finals d’any, el sector podria signar uns ingressos bruts de 835 milions d’euros, un lleuger creixement del 0,2% respecte al 2017.

El president de Media Hotline i un dels autors de l’estudi, Enrique Yarza, va assegurar que la inversió publicitària de la premsa s’estabilitza gràcies a l’empenta de la publicitat digital, que creix més d’un 14%. “Per primera vegada després dels dos últims anys el sector aconsegueix aturar la caiguda, però l’èxit dels editors dependrà en bona mesura de l’aposta que facin per continguts de qualitat, de moviments corporatius i aliances estratègiques, de la posada en marxa de plataformes de comercialització publicitària o de la implantació de murs de pagament per continguts”, va recordar.

Una de les variables que llança l’estudi Claus de la informació és que els ingressos per venda de publicitat van superar els de la venda d’exemplars.

El sector dels mitjans d’informació va tancar l’any 2017 amb un resultat operatiu de 41 milions d’euros, fet que suposa un augment de l’1% respecte a l’any anterior. La premsa estatal aconsegueix millorar la seva rendibilitat més d’un 4%, mentre que la premsa regional se situa com la més rendible de manera agregada. (Foto: Periodismoonline)

Per Mediàtic / Àmbit d’Estratègia

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...